Kreativnošću do suradnje: Lijep primjer iz lokalne startup zajednice

Kreativnošću do suradnje: Lijep primjer iz lokalne startup zajednice

Lijepu poslovnu i privatnu priču između dvoje mladih, nadarenih, ambicioznih ljudi i njihovih projekata, iznjedrio je PICS@FESB predinkubator i coworking prostor pokrenut u sklopu projekta ICT županija u Splitu ispunivši time jedan od svojih najvažnijih ciljeva - povezivanje, umrežavanje  i suradnju mladih IT startupova koji traže svoje mjesto pod tržišnim suncem.

Priča o poslovnoj suradnji i prijateljstvu Nikoline Jerković, osnivačice i vlasnice LLano Agency za vizualne komunikacije i Slavena Damjanovića, osnivača i vlasnika Field Data te inovativne aplikacije eAgrar za poljoprivredne proizvođače, započela je upravo u PICS@FESB predinkubatoru. Ubrzo nakon što su se upoznali, dogovorili su poslovnu suradnju na obostrano zadovoljstvo. Kako je sve počelo, priča nam Nikolina koja je svoju agenciju specijalizirala za izradu grafičkog dizajna uključujući strategiju brenda, vizualni identitet i izradu web dizajna.

"Prije nego smo se upoznali i dogovorili suradnju u PICS@FESB predinkubatoru, pratila sam razvoj lokalne startup scene kroz aktivnosti koje organizira ICT Županija i tu sam uočila Slavenovu aplikaciju. Procijenila sam da se radi o vrlo kvalitetnom i ozbiljnom proizvodu u smislu daljnjeg razvoja i tržišnog potencijala, ali da mu u sklapanju cjelokupnog poslovnog mozaika nedostaje brendiranje i vizualni identitet. Tada sam došla na ideju da mu ponudim besplatno napraviti brending i vizualni identitet. Nekako se tada dogodio i lockdown, sve je postalo relativno, i željela sam to slobodno vrijeme koje se odjednom stvorilo, jer mi je dosta klijenata otkazalo, uložiti u nešto pozitivno. Već tada sam znala da Slaven ima i viziju, a njegov proizvod potencijal i shvatila sam kako bismo oboje u simbiozi uspjeli. Jako je važno da moj klijent točno zna što želi u budućnosti.

Naš prvi sastanak trajao je tri sata tijekom kojih sam ga dobro izrešetala pitanjima o ključnim vrijednostima, tržištu kojem teži, idealnom klijentu i sl. Gledala sam sve, od toga što nudi, kako govori, pa čak i do toga kako se oblači, jer i to utječe na brending. Važno je kakav si predstavnik brenda i važno je kakav dojam brend ostavlja. Nakon kreiranja vizualnog identiteta koji uključuje logo i popratne elemente, uredili smo društvene mreže i neke elemente web stranice koju je on sam ranije napravio. Slaven je bio oduševljen rješenjima"
- kazala je Nikolina.

I Slaven je iskustvo suradnje s Nikolinom naveo kao jedan od svijetlih primjera nastalih pod okriljem ICT županije.

"To je bilo odlično iskustvo jer Nikolina brendiranju i vizualnom identitetu pristupa jako temeljito i profesionalno te u svakom koraku procesa donosi nove i zanimljive stvari i pitanja. Suradnja je rezultirala novim vizualnim ruhom kojim se predstavljamo korisnicima", zadovoljno je kazao Slaven.

Prvi susret s ICT županijom

A svemu prethodno napisanom prethodio je slučajan, kasnije će se pokazati i plodonosan, susret s Damirom Brčićem, voditeljem projekta ICT županija koji se dogodio 2018. godine na međunarodnoj konferenciji Shift u splitskom HNK. Taj događaj, kojeg je podržala i Splitsko-dalmatinska županija, okupio je pojedince i tvrtke iz samog vrha svjetskog IT sektora.

"Bila sam na Shiftu i primijetila gužvu oko štanda ICT županija. Damir i ja smo tu započeli neformalni razgovor uz vrlo predobre muffine. Rekla sam mu da sam već držala radionice iz grafičkog dizajna u Klubu mladih. Nakon tih muffina i razgovora, prvu suradnju ostvarili smo preko EDIT Graphic Design START-a na kojem sam držala, također besplatne, radionice grafičkog dizajna za početnike. Eto, u našem slučaju uspješna poslovna priča i suradnja započela je uz fine muffine" - kroz smijeh priča Nikolina.

Od dječje ljubavi ka crtanju, do dizajna i poduzetništva

Njeni prvi interesi za dizajn krenuli su još od osnovne škole.

"Od djetinjstva sam vizualni tip i voljela sam crtati. Dizajnom sam se počela baviti u srednjoj školi, a nakon toga upisala i završila fakultet smjer Informacijske tehnologije. Kako nisam dalje imala interesa baviti se kodiranjem vratila sam se u dizajn. Roditelji su imali skroz drugu viziju čime bi bilo dobro da se bavim jer po njihovom starom uvjerenju kreativni poslovi nisu donosili kruha. Srećom nisam ih poslušala, već sam slušala sebe", dodaje Nikolina kroz smijeh.

'Živimo u društvu u kojem još nije osviješten značaj i potencijal IT tehnologija, nego se i dalje govori "sagradi ti nešto, daj ljudima nešto opipljivo", a ne pričaj o nevidljivim stvarima, tj. u ovom slučaju pixelima', prisjetila se svojih početaka Nikolina.
Okidač za kretanje u poduzetničke vode, kako je kazala, bila je dosada na tadašnjem radnom mjestu gdje je u razdoblju između 8 i 16 sati svakog radnog dana morala biti kreativna.

"Kad bih išla na posao, koračala bih dva koraka naprijed, jedan nazad jer sam znala da ću tamo sjediti osam sati u nekom kutu i nešto raditi. Ali, ljudi rastu iz frustracija, trebaju izaći iz svoje komfor zone i zato stalno treba preispitivati stvari koje radiš i gdje se nalaziš.U privatnom poslu sam od listopada 2018. godine. Bilo je neizvjesno, ali svakako puno bolje od sjedenja u tvrtki osam sati tijekom kojih sam nužno morala biti kreativna, a s kreativnošću to ne funkcionira tako. Ja sam više noćni tip i puno mojih ideja dođe upravo u tom razdoblju", pojasnila je Nikolina.

Iako zaposlena, i ubuduće će dio svog vremena odvojiti za aktivnosti u okviru projekta ICT županija.

"Svakako bih željela da i u budućnosti nastavimo s radionicama i okupljanjima. Imam još neke ideje poput ljetnih škola kojima bismo mogli izaći iz lokalnih okvira i iskoristili ovaj prostor PICS@FESB predinkubatora za tjedne radionice", zaključila je.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: