Kako je ekipa DotYourSpot domaće ugostiteljstvo dovela na višu razinu?

Kako je ekipa DotYourSpot domaće ugostiteljstvo dovela na višu razinu?

Je li vam se u posljednje vrijeme dogodilo da dođete u kafić, klub ili restoran i čudite se jer na stolu nema cjenika?

Od kad su epidemiološke mjere postale nužan dio svakodnevnice, tradicionalni papirnati cjenici zamijenili su se onim novijim, modernijim i jednostavnijima. Uzmete mobitel u ruke, skenirate QR kod na stolu i s lakoćom pretražujete hranu i piće koje nudi lokal u kojem se nalazite.

A znate li da su tvorci ovog projekta mladi ljudi iz Splitsko-dalmatinske županije koji su plan za realizaciju svojih ideja kovali ni manje ni više nego u „babinom stanu?“ Zlatko Kovačić, Karlo Đuderija i Mario Azinović izašli su iz svoje zone komfora, pokrenuli firmu DotYourSpot i pomoću svojih proizvoda doveli ugostiteljstvo u Hrvatskoj na sasvim novu razinu. Cijela njihova priča ipak nije počela s QR kodovima već problemom koji muči veliki broj gostiju – kako unaprijed znati ima li mjesta u željenom lokalu? Nakon osam godina navigavanja, Zlatko je odlučio pronaći novi smisao u svom životu, a ideja mu je sinula upravo po dolasku u kafić.

"Nakon godina provedenih na brodu shvatio sam da me to ne ispunjava pa sam se odlučio vratiti. Fokusirao sam se na čitanje knjiga i dobivanje novog znanja, a ideju za ovaj projekt dobio sam kada sam s curom išao u kafić na piće. Uvijek idemo u taj kafić, ali rijetko kad nađemo mjesto. Onda sam se zapitao: Zašto ovdje često ne možemo sjesti? Da bar unaprijed možemo znati ima li mjesta? I tada mi je palo napamet da napravimo nešto što bi nam pomoglo da se unaprijed predbilježimo za stol" – objašnjava Zlatko kojemu je za realizaciju ove ideje trebala pomoć programera. I našao ju je u Karlu, susjedu iz djetinjstva. 

"Nismo se vidjeli preko deset godina i onda sam ga sreo prije dvije. On mi je odmah pao na pamet i nazvao sam ga da mu predstavim svoju ideju. Složio se i zajedničkim smo snagama krenuli od papira, potom Painta, a na koncu i ozbiljnijih programa za realizaciju projekta. Formirali smo i tim zajedno s Mariom Azinovićem, Šimom Jozipovićem i ostalim programerima i dizajnerima. Tu su nam puno pomogli moji baba i dida koji su nam dali stan da radimo za vrijeme korone. Oni nisu razumjeli što mi to radimo, ali su bili tu za nas" – ističe Kovačić. 

Ovi su perspektivni mladići prepoznali tržišni potencijal i osmislili tri glavna proizvoda od kojih i gosti i ugostitelji imaju velike koristi. 

"Kada je krenula korona mi smo pretpostavljali da će ugostitelji krenuti s QR kodovima, ali s obzirom da nisu, mi smo im ponudili prototip proizvoda i oni su s oduševljenjem reagirali. Napravili smo potom pravu stvar pomoću koje oni mogu stalno upravljati svojim cjenikom, primjerice, alergenima, nutritivnim vrijednostima, mogu stavljati slike, pratiti analitiku i koliko je puta skeniran cjenik u danu, mjesecu, godini. Mogu vidjeti koliko su puta kliknute kategorije, stavljati pop up reklame ukoliko neki proizvod žele prodati ili imaju neke akcije i slično" – objašnjava DotYourSpot ekipa koja je s QR cjenicima krenula iz Splita, a danas njihovu uslugu koriste brojni lokali u čak 23 grada u Hrvatskoj. 

Ugostitelj korištenjem ovakvog cjenika dobiva puno bolje rješenje od uobičajenog printa. Naime, on može pratiti kako korisnik koristi taj cjenik, lakše može mijenjati cijene i nudi mu se mogućnost zakazivanja sezonskih cjenika te dnevnih i noćnih cjenika. Također, nudi i opcije višejezičnosti i promjene valuta. 

Drugi proizvod kojeg nude nije namijenjen gostima već vlasnicima, voditeljima i menadžerima lokala. Riječ je o reservation management sustavu za ugostitelje koji je zadužen za vođenje rezervacija i dodjeljivanja stolova. 

"Algoritam optimalno raspoređuje sve. On zna u koliko sati imate najveće opterećenje, javi kada treba povećati smjene konobara. Taj se sustav ne može umoriti, nema šuma u komunikaciji i ne može se dogoditi greška. S velikim brojem rezervacija on će napredovati do točke u kojoj ćete znati točno koliko će vremenski četiri osobe sjediti u objektu" – ističe programer Karlo.

Do kraja ove godine planiraju lansirati treći proizvod. Riječ je, naime, o mobilnoj aplikaciji koja će gostima omogućiti pregled lokala i događanja u gradu u kojem se nalaze, biranje i rezervaciju stolova. 

"Grad je važno gledati kao osobu, znati kako diše. Pomoću naše aplikacije korisnici će dobiti uvid u ponudu ugostiteljskih objekata u gradu, njihove cjenike, moći će birati i rezervirati mjesta i kupovati karte za evente. U klubovima će VIP stolovi imati posebnu mogućnost, a to je da odmah i odaberete piće za tu večer koje će vas dočekati po dolasku. Svakom rezervacijom korisnik će skupljati bodove, a potom će ih moći iskoristiti u obliku popusta ili drugih nagrada" – objašnjava DotYourSpot tim koji trenutno radi i na usavršavanju proizvoda.

"Sada radimo na tome da jedna osoba, ukoliko je vlasnik više lokala, može kontrolirati cjenike u jednom administrativnom sučelju. Doći će i nadogradnja za gluhonijeme osobe pomoću koje će oni pripremiti svoju narudžbu i pokazati je konobaru" – kazuju vrijedni momci. 

Za približavanje svojih proizvoda korisnicima koriste se ponajviše digitalnim marketingom. 

"Mi smo izgradili nove proizvode da bismo bili prepoznatljivi. Radimo najviše Facebook i Instagram marketing koji nam omogućava jako dobru kontrolu troškova jer se rezultati vide u stvarnom vremenu" – objašnjava Mario, stručnjak za digitalni marketing i dodaje: 

"Osim toga, veliku ulogu u našoj promociji imala je startup zajednica Digitalna Dalmacija odnosno ICT Županija sa organizacijom startup akademije StartIT i natječaja GrowIT.  Za natječaj GrowIT saznali smo preko Facebooka i prijavili se u zadnjih sat vremena. Osvojili smo drugo mjesto na natječaju i time postali prepoznatljivi medijima i javnosti. Mentori StartIT akademije kroz 8 tjedana pomogli su nam da steknemo odlična iskustva i nova znanja i vještine. Od njih smo naučili puno toga, radili smo točna testiranja kakva prije nismo ni znali da treba napraviti. Pomogli su nam da znamo koja točno pitanja trebamo pitati, da znamo koja je točno problematika. Uz njihovu pomoć proizvod i firmu usmjerili smo u pravom smjeru" – zaključuje Azinović.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: