Intervju - Igor Vukmirović: Razočaralo me jedino poslovanje s inozemstvom

Intervju - Igor Vukmirović: Razočaralo me jedino poslovanje s inozemstvom

Igor Vukmirović pokrenuo je tvrtku za izradu softwarea Neoinfo d.o.o. odmah nakon završetka fakulteta te u intervjuu za rep.hr otkriva kakva su njegova iskustva kroz više od dvije godine poslovanja na IT tržištu.

 

rep.hr: Igore, završili ste FER 2006. godine i zajedno s kolegom s fakulteta odlučili se za osnivanje vlastite tvrtke. Jeste li vas dvojica imali nekog radnog iskustva prije pokretanja tvrtke?

IV: Od druge godine faksa smo radili neke manje programerske poslove preko student servisa, ali nismo imali klasično radno iskustvo u nekoj tvrtki.

rep.hr: Kojim redom je išlo osnivanje? Jeste li prvo dogovorili neke poslove pa nakon toga odlučili osnovati tvrtku ili ste osnovali tvrtku pa nakon toga počeli dogovarati poslove?

IV: U početku nismo imali dogovorene nikakve poslove. Imali smo ideju krenuti s izradom vlastitog framework-a za izradu web aplikacija  i to smo bez nekih prihoda radili nekih godinu dana, dok se nije pojavio prvi posao.

rep.hr: Kako ste uspijevali funkcionirati godinu dana bez ikakvih prihoda?

IV: Troškovi su nam bili minimalni, tada nismo imali ni jednog zaposlenog. Kolega Ivan Vidović je bio student, a ja sam bio na služenju civilke. Prostor tada nismo plaćali iako bi u teoriji trebalo plaćati najam poslovnog prostora čak i kad je on u stanu. Obojica smo iz Zagreba pa nismo morali brinuti o smještaju.

rep.hr: Kako ste došli do prvog posla?

IV: Ako zanemarimo par manjih poslova, do prvog ozbiljnog posla smo došli na preporuku kolega i asistenta s fakulteta. Imali smo sreću da je taj prvi posao bio nešto ozbiljniji pa je poslužio i kao dobra referenca. Poznanstva su se pokazala dosta korisnima u početku. Neke kontakte ostvarili smo i izlaganjem na Info sajmu na Zagrebačkom Velesajmu na koje smo minimalno uložili. 

rep.hr: Koji vam je bio taj prvi veći posao?

IV:  Bili smo dio članovi Combis-ovog tima za izradu aplikacije za podršku kontejnerskom poslovanju Luke Ploče. Inače, danas smo specijalizirani za razvoj custom-made softwarea u .NET-u i Java okruženju.

rep.hr: Danas uz vas dvojicu stalno zaposlenih u tvrtki radi još šest programera studenata i par vanjskih suradnika. U kojem trenutku se posao proširio s dvojice na trojicu? 

IV: U jednom trenutku samo smo shvatili da stalno radimo a ne uspijevamo napraviti ono što se od nas očekuje. Tada smo odlučili uzeti treću osobu, kao vanjskog suradnika.

rep.hr: Na koji način ste došli do te osobe?

IV: Ponovno smo išli preko poznanstava. Mislili smo da nema smisla dati oglas u trenutku kad naša tvrtka još nije imala neki reprezentativni prostor jer smo pretpostavljali da bi svi radije otišli raditi u neku tvrtku koja ozbiljnije izgleda. Isto tako tada nismo mogli priuštiti luksuz da uzmemo nekoga za koga ne znamo kako obavlja posao. 

rep.hr: Jeste li i ostale zaposlenike nabavili na isti način?

IV: Da, ali se situacija sad promijenila utoliko što smo iscrpili popis prijatelja i njihovih prijatelja, pa ćemo vjerojatno prijeći na objavljivanje oglasa ili neke druge metode.

rep.hr: Vratimo se na obavljene poslove. Kako je izgledala naplata? Koliko brzo dobijete novac za obavljeni posao?

IV: Time smo zadovoljni. Doduše, možda sam ja skroman, jer ne očekujem da novac dođe u prvih mjesec dana. U pravilu novac dobijemo mjesec do dva nakon ispostavljanja fakture. Rijetko kad se taj rok produži i do tri mjeseca.

rep.hr: Znači nije bilo nekih negativnih situacija?

IV: Moram reći da sam jako razočaran poslovanjem s inozemstvom. Od četiri obavljena posla, u potpunosti smo uspjeli naplatiti samo jedan. Isto tako, konkurencija u obliku Kineza i Indijaca naše cijene ne čini nimalo konkurentnima.

rep.hr: I za kraj – osjeti li se kriza u vašoj tvrtki?

IV: Za sada ne, čak se i nadam nekom kriznom trenutku da dobijemo više vremena za odlazak na more. Tamo negdje u šestom mjesecu.