Drnas o pokretanju posla: Istok je mekši

Drnas o pokretanju posla: Istok je mekši

Dražen Drnas i priča o tražilici za nekretnine GoHome bili su tema drugog po redu CEO / founder događaja održanog jučer u zagrebačkom Movie pubu.  

Riječ je o događaju namijenjenom populaciji koja prati hrvatsku IT startup scenu nastalom zahvaljujući osnivaču tvrtke Pet minuta Viktoru Marohniću, koji je i ovaj put preuzeo voditeljsku ulogu.

 Okupljeni su od njegovog gosta, suosnivača tražilice za nekretnine GoHome imali priliku čuti priču o tom projektu koji je nedugo nakon osnutka 2007. godine dobio 600.000 eura investicije od fonda rizičnog kapitala Poteza u zamjenu za 35 postotni udio. 

 Drnas je objasnio kako je "sales DNK" u projekt unio njegov kolega suosnivač Hrvoje Bujas, dok su "tehnički DNK" unijeli Đulijano Nola i on. Oni su uskoro nakon toga osigurali već spomenutu investiciju nakon koje je trebao uslijediti i drugi krug ulaganja do kojeg nije došlo zbog propasti fonda ulagača Poteze. U svom izlaganju Drnas je upozorio kako prilikom dogovora s Venture Capital fondovima treba paziti na niz detalja, te je upravo zbog njihovog opreza i spriječena propast tražilice nakon gašenja njezinog ulagača. Naime, Poteza je u jednom trenutku htjela prodati GoHome po nepovoljnoj cijeni na što bi imala pravo da nije bilo klauzule koja spriječava prodaju ispod najniže definirane cijene zbog čega je prodaja propala, a projekt nastavio dalje uz dodatna sredstva Bicroa.

Sami poslovni model GoHomea sastoji od modela promocije kroz tražilicu i od klasičnih fiksnih pozicija bannera na portalu, a impresivno je kako je projekt osim svog ulagača nadživio i niz agencija za nekretnine - Drnas je otkrio kako je proteklih godina propala trećina njihovih agencija.

 "Istok je definitivno mekši" rekao je govoreći o njihovom poslovanju izvan Hrvatske uz pojašnjenje kako bi za nastup na nekom velikom tržištu poput njemačkoga trebalo puno više kapitala s obzirom da treba konkurirati snažnim siteovima kakvih na istoku nema. Primjerice, tržišna kapitalizacija vodećeg njemačkog sitea za nekretnine pokazuje vrijednost te stranice od 200 do 300 milijuna eura. Iz tog razloga GoHome se nakon Italije nije dalje širio na zapad, a trenutno je osim u Hrvatskoj najaktivniji u Italiji, Sloveniji i Češkoj.

Fotogalerija s događaja može se naći na Facebooku.