Konferencija "Dan kreativnog biznisa" koja je danas po prvi put održana u prostoru HGK, predstavila je nekoliko poduzetničkih projekata među kojima i onaj IT tvrtke 6sync.
(Foto: Mario Đanić koji je na rep.hr-u svojevremeno opisao svoje iskustvo na Googleovom Summer of Code predstavlja svoje projekte)
Na početku događaja, okupljene su pozdravili predstavnici HGK, Hamag investa i Ministarstva poduzetništva i obrta, a potom su predstavljeni zanimljivi poduzetnički projekti.
"Prvi smo na popisu deset najluđih izvoznika" izjavio je Ivan Šulog, vlasnik Exotic Kinga, kompanije koja se bavi sadnjom i proizvodnjom egzotičnog voća u Hrvatskoj. Šulog je ispričao svoja iskustva od početaka 1996. godine i problemima kod probijanja na Europsko tržište do danas. Trenutačno uz pomoć kooperanata uzgaja kiwano, butter tikve i batat na površini od 100 hektara, a samostalno uzgaja još 30-ak vrsta voća za čiji je uzgoj nužan plastenik. Pri uzgoju voća koristi pesticide jer je razlika u cijeni na Europskom tržištu između ekološkog i ne ekološkog uzgoja samo deset posto.
Mario Đanić, stručnjak za online tehnologije i vlasnik tvrtke 6sync, još je u srednjoj školi radio za Google i tako se uputio u svijet biznisa. Vlasnik je dva open source projekta, libburnia i gnomebaker, koji se koriste globalno, a dobio je povratnu informaciju kako ih koristi i francuska policija za backup podataka. Tvrtka 6sync bavi se pružanjem hosting usluga, a korisnike nalazi praćenjem hashtagova o hostingu na Twitteru i savjetovanjem ljudi koji imaju probleme s hostingom. Đanić ističe kako je 99,9 posto poslovanja kompanije izvan Hrvatske te da bilježe mjesečni rast od 10 posto. Tvrtka 6sync koja je nedavno nastupila i na Seedcampu u Zagrebu ima tek dva zaposlenika - Đanića i njegovog suradnika iz Novog Zelanda koji pružaju 24 satnu podršku, a na upite odgovaraju u roku od 15 minuta. Osobni pristup Đanić smatra vrlo važnim kod dobivanja i održavanja korisnika. "Korisniku treba preporučiti ono što treba, čak i ako to nije ono što vi nudite te dati savjete i korisnicima konkurentskih kompanija. Kad tad će doći kod nas." izjavio je Đanić. Popusti za postojeće korisnike su poželjni kako bi ih se zadržalo, no korisnike treba pitati žele li dobivati obavijesti o njima ili ne, kako ih se ne bi spamalo - upozorava Đanić. Vrlo je važno znati koje funkcije korisnici ne koriste u aplikaciji ili usluzi kako bi ih se izbacilo, a to se postiže na dva načina, razgovorom s korisnikom ili korištenjem aplikacija za praćenje korištenja aplikacije. Korištenje aplikacija je preciznije, no razgovorom s korisnikom daje mu se do znanja da je kompaniji stalo do njegovog mišljenja. "Sve to zahtjeva jako puno truda i jako malo spavanja" izjavio je Đanić misleći na stvaranje uspješne kompanije.
Primjer uspješnog poslovanja kozmetičke tvrtke u Hrvatskoj predstavila je Ivana Legović iz tvrtke Dermoestetik te kao jedan od najvećih problema poduzetnicima u Hrvatskoj istaknula birokraciju. Na pokretanje vlastite proizvodnje potaknuli su ju drastično povećanje cijene kozmetike iz uvoza i veliki potencijal wellnes industrije u Hrvatskoj. "Za probijanje na strana tržišta potrebna je potvrda o kvaliteti proizvoda" Izjavila je Legović te naglasila kako se svi sastojci koje koriste u proizvodnji kozmetike strogo testiraju.
Ankica Kutle Beljaniz iz jezičnog centra Berlitz, pokazala je kako uspješnu stranu franšizu implementirati u Hrvatskoj. Kutle Beljaniz je istaknula zahtjeve koji se moraju udovoljiti pri otvaranja podružnice franšize te veliku podršku i znanje koju je dobila od njenog vlasnika. "Franšiza nije za onog tko želi samostalno raditi, rad franšize je strogo kontroliran ugovorima" izjavila je Kutle Beljaniz te najavila skori dolazak on-line edukacije u Berlitz Hrvatska.
(Više o okruglom stolu na kojem su između ostalih sudjelovali poslovni anđeo Hrvoje Prpić i Tomislav Grubišić - direktor tvrtke iStudio uskoro u drugom članku na rep.hr)