Damjanić i Bilić najavili organizaciju StartUp Weekenda

Damjanić i Bilić najavili organizaciju StartUp Weekenda

Aleksandar Damjanić i Ivan Livić prenijeli su iskustva sa Startup Weekenda u Nici i New Delhiju na prvoj StartUp srijedi održanoj u ovoj godini.  

(Foto: HGK)

 Kao i inače, događaj koji okuplja sve zainteresirane za startup scenu održan je u organizaciji udruge CRANE u suradnji s HGK koja je ustupila prostor. Aleksandar Damjanić, koji je s Jakšom Bilićem pokrenuo inicijativu za organizaciju Startup Weekenda u Zagrebu, predstavio je na samom početku događaja ideju takvog natjecanja i što mogu očekivati pojedinci koji se odluče prijaviti. Startup Weekend je organizacija koja ima vrlo malo zaposlenih, međutim kroz organiziranje međunarodnih natjecanja potiče stvaranje ekosustava temeljenog na razmjeni ideja, upoznavanju stručnjaka iz područja računarstva, marketinga i poslovanja koja dovode do formiranja timova i konačno mogu rezultirati startup tvrtkama. Broj natjecatelja ograničen je na otprilike sto ljudi, koji u narednih 54 sata moraju formirati timove, dogovoriti, razraditi te prezentirati svoj projekt pred tročlanim stručnim žirijem koji zatim bira pobjednika natjecanja. Sama pobjeda na Startup Weekendu nije toliko bitna, već je naglasak na upoznavanju s novim idejama, razmišljanjima i edukacija polaznika kroz interakciju s kolegama, investitorima i mentorima.

- Oko 50 posto ljudi na SW-u su developeri, dok je drugih 50 posto iz business svijeta. Iskustvo je pokazalo da čak 80 posto natjecatelja koji se tamo povežu i dalje rade međusobno nakon mjesec dana, dok 35 posto tih timova funkcionira i nakon tri mjeseca - rekao je Dajanić i dodao kako je najbitnije promijeniti način razmišljanja ljudi koji su previše fokusirani na samu ideju. Prema njegovom iskustvu sa studija u Americi, ali isto vrijedi i kod nas, prevelika pažnja se dodjeljuje samim idejama dok investitore prvo zanima kakav je tim ljudi, zatim realizacija, a tek onda sama ideja. - Otprilike 90 posto startupa ne uspije jer ideja ima kao kapi u moru, one ne znače ništa bez dobre egzekucije. Tu leži snaga Startup Weekenda; razrada neke osnovne ideje kroz customer validation, testiranje ideje kod drugih natjecatelja i timova, business validation projekta i konačno njegove realizacije, sve to u 54 sata.

Damjanić je spomenuo i neke nedostatke kod organizacije poput prijavljivanja timova koji se poznaju od ranije, što dovodi do nepravednog međusobnog glasanja, i činjenice da dosta ljudi prijavljuje ideje na kojima su već radili ili su ih prezentirali na nekim ranijim natjecanjima. Spomenuo je i iskustvo sa SW-a u Nici kada se trećina ljudi uopće nije pojavljivalo nakon prvog dana natjecanja. Berislav Lopac iz CRANE-a dodao je da se tome može doskočiti kotizacijom za natjecanje i najavio planove za održavanje prvog hrvatskog Startup Weekenda.

Nakon nekoliko pitanja iz publike, svoj doživljaj sa SW-a održanog u New Delhiju u prosincu prošle godine predstavio je Ivan Livić iz mrkva.hr projekta. Za razliku od osrednje organizacije u Nici, indijsko natjecanje bilo je na vrhunskoj razini. Zbog broja natjecatelja, svaka osoba imala je samo jednu minutu da iznese svoj pitch nakon čega se glasanjem odabralo 14 najboljih koji su potom formirali svoje timove i krenuli s realizacijom. Jedan od članova žirija bio je Dave McClure iz seed fonda 500 Startups koji je krajem 2011. investirao u osječki startup Farmeron. Livić se također osvrnuo na korisnost ovakvog natjecanja koje spaja profesionalce iz raznih područja, odvjetnike, mentore i ulagače, te potvrdio svoje sudjelovanje u organizaciji zagrebačkog Startup Weekenda.