BIRD DEMO Day: Predstavljeni najuspješniji AI startupi

BIRD DEMO Day: Predstavljeni najuspješniji AI startupi

Najuspješniji startupi prve generacije BIRD Incubatora predstavljeni su u petak u inkubatoru.

Riječ je o inkubatoru koji je pokrenut prije 10 mjeseci s ciljem okupljanja startupu koji se bave umjetnom inteligencijom, a predstavljena su četiri hrvatska i dva strana koja su završili program.

Na događaju je sudjelovao i veleposlanik Indije u Hrvatskoj Raj Kumar Srivastava koji je ispričao iskustva Indije koja je 2016. godine pokrenula program Startup India. U trenutku kad su ga pokrenuli Indija je imala samo dva startupa unicorna (vrijedna više od milijardu dolara, op.a.), a danas ih je stotinjak. Istaknuo je i koje olakšice startupima nude u Indiji, kao i na koje sve načine startupi djeluju u toj državi. Primjerice, kad je u pitanju kripto, oni sudjeluju i u kreiranju zakona jer tematiku poznaju bolje od Vlade.

Nakon toga i uvodne riječi Dražena Oreščanina iz Poslovne inteligencije koja stoji iza pokretanja inkubatora, uslijedilo je predstavljanje startupova.

Maja Roknić iz tima koji okuplja četvoro pojedinaca iz Hrvatske, Norveške, Slovačke i SAD-a predstavila je proizvod CulturePulse. Riječ je o usluzi koja brandovima pomaže shvatiti što njihovi kupci i korisnici misle, a na temelju analize podataka s Reddita i Twittera kako bi se vidjelo koje se riječi vezuje uz koju temu te zašto je nešto pozitivno ili negativno. To je tek dio mogućnosti ove platforme koja se temelji na desetogodišnjem istraživanju Oxford laba i koja podržava 50 stranih jezika. Njihov cilj je prikupiti investiciju od 500.000 dolara.

Rajasankar Viswanathan iz Indije predstavio je putem interneta startup Naturaltext koji se bavi pretraživanjem dugih tekstualnih podataka. Startup njegovog tima traži 250.000 dolara investicije za daljnji razvoj.

Dino Majić predstavio je Mr. Popper - interaktivnu video platformu čiji je cilj povećati gledanost video reklama pozivanjem gledatelja da se tijekom reklame uključe korištenjem mobitela. Logika iz ovog startupa je u tome da veliki broj ljudi tijekom reklama ne prati tv program već surfa na mobitelu, a ovakav pristup privlači njihovu pozornost.

U Mr. Popperu ne planiraju razvijati vlastitu aplikaciju, nego nuditi aplikacije brandova, a trenutno imaju prototip i žele razviti Minimalni održivi proizvod (MVP). Traže 100 do 200 tisuća eura investicije, a njihov model u prvoj godini temeljit će se na pojedinačnim kampanjama, u drugoj bi trebao funkcionirati kao Software as a Service, a u trećoj bi u priču trebala ući i monetizacija podataka.

Hrvoje Mihaldinec predstavio je Ultrax, startup koji se bavi prikupljanjem podataka u sportu, s trenutnim naglaskom na nogomet. Smatraju se cjenovno pristupačnijim od konkurencije, a svojim korisnicima nude analizu podataka koji sportaši ručno unesu, ali i onih koje prikupi njihov hardver koji se nalazi na sportašima i na terenu prateći igrače, njihove podatke poput pulsa, ali i raznu drugu statistiku.

Jean-Luc Momprivé je putem interneta predstavio startup UX Mining, koji kao Software-as-a-Service rješenje nudi testove korisničkog iskustva koji se provode znatno brže nego uobičajeni testovi, a rezultat bude izvještaj koji pomaže unaprijediti korisničko sučelje.

Bruno Balen predstavio je Cidrani, startup koji se bavi problemima s metabolizmom koji se temelji na crijevnoj mikroflori i generalnom ili personaliziranom unosu probiotskih bakterija i vitamina.  Umjetnu inteligenciju vide kao alat ključan za budućnost zdravlja ljudi te očekuju kako će ona smanjiti korištenje invazivnih alata u zdravstvenim analizama i pretragama. Između ostalog, u svojoj ponudi imaju kombuchu - esenciju fermentiranog herbalnog napitka koji pozitivno utječe na crijevnu mikrofloru.