Nagibni vlak koji se kretao na relaciji Zagreb-Split iskočio je iz tračnica danas iza 12 sati u mjestu Rudine iznad Kaštel Novog, 300 metara istočno od pružnog prijelaza. Prema prvim informacijama, u nesreći je poginulo šestoro a ozlijeđeno je više od 50 ljudi.
Prometujući između kolodvora Labin Dalmatinski i Kaštel Stari, vlak je izletio s tračnica u usjeku, te se kompozicija prevrnula i zaustavila pred provalijom. Po nekim nagađanjima uzrok nesreći mogla bi biti tekućina kojom je noć prije polivana pruga, a povremeno se koristi kako bi se spriječilo iskrenje na tračnicama i požari uzrokovani prolaskom vlaka.
U akciji spašavanja koja je trajala od izlijetanja pa do 15 sati, ozlijeđeni su helikopterom i brojnim vozilima hitne pomoći prebacivani u splitsku bolnicu, a prema trenutnim informacijama šest ljudi je poginulo dok ih je preko 50 ozlijeđeno. Spašavanje je otežavala udaljenost od ceste od cca 300 metara i visoke temperature. U Splitu je zabilježeno 34 stupnja, a na mjestu nesreće vjerojatno je bilo i više.
Prema informacijama iz priopćenja HŽ-a, u vlaku je bilo 110 ljudi, a prema izvještaju policije oko 90, no njihova imena nisu im bila poznata u trenutku nesreće. Imena poginulih i ozlijeđenih, imat će splitska bolnica u 18 sati.
Jedva izbjegnuta nova nesreća
Nedugo nakon iskakanja nagibnog vlaka iz tračnica, istim mjestom velikom brzinom prošla je radna lokomotiva HŽ-a, koja se - zbog problema s kočenjem nije uspjela zaustaviti na vrijeme te je dodirnula prevrnuti vlak i nešto dalje iskočila iz tračnica. Dramatične snimke ovog naleta snimila je RTL televizija:
Loš dan za Bombardier, a nije dobar ni za Kalmetu
Bombardier danas definitivno nije imao dobar dan u Kaštelima. Nakon izlijetanja Bombardierovog nagibnog vlaka s tračnica, u zračnu luku Kaštela vratio se Bombardierov zrakoplov koji je s Hajdukovim igračima krenuo u Zagreb zbog problema s instrumentima koji su lažno prikazivali kako su vrata prtljažnog prostora ostala otvorena nakon uzlijetanja.
Što se nagibnih vlakova tiče, izlijetanje nije iznenađenje jer se o velikim mogućnostima izlijetanja zbog neadekvatnih pruga za takve vlakove već pisalo u medijima kada je njemački sudski vještak Vatroslav Grubišić najavio da će se kad tad dogoditi nesreća poput današnje. Ministarstvo na čijem čalu je bio Božidar Kalmeta tada nije reagiralo na ove napise, Vrijedi dodati i kako od osam nagibnih vlakova prometuju samo četiri jer je popravak preostalih skuplji od kupnje novih vlakova.