Lažni mailovi banaka koji traže ažuriranja mobilnih bankarstava učestali su u zadnje vrijeme, a u najnovijem takvom slučaju jedna opatijska tvrtka ostala je bez 25.000 eura.
Opatijska policija objavila je kako je osoba u navedenoj tvrtki dobila e-mail u kojem se iskazuje potreba za ažuriranjem aplikacije bankarske usluge te je link koji joj je dostavljen vodio na stranice banke (za pretpostaviti je da se radilo o lažnim stranicama banke, op.a.). Nakon što je ažurirala aplikaciju, putem mobitela zaprimila je dvije lozinke koje je potom upisala u dostavljeni link. Ubrzo zatim, kontaktirali su je iz (prave) banke s upitom da li je kreirala inozemnu transakciju na iznos od 44.000 eura na određeni račun, a nakon izjave da takav nalog nije kreirala transakcija je blokirana. Međutim, kasnije istoga dana bila obaviještena je iz banke kako je ipak obavljena novčana transakcija od 25,000 eura na štetu navedene tvrtke, a koju nisu uspjeli spriječiti.
S obzirom da su zbog prelaska na euro mnoge banke ažurirale svoje mobilne aplikacije, to je poslužilo kao dobra prilika za phishing kampanje, odnosno slanja lažnih mailova s ciljem dobivanja pristupa mobilnim bankarstvima.
Rep.hr je izvještavao o takvim slučajevima u kojima su oštećene osječke i splitske tvrtke, a neke banke poput RBA posebno su upozorile svoje korisnike na takve vrste prijevara. Slučaj prijevare splitske tvrtke za rep.hr je kratko prokomentirao i Nacionalni CERT.