Luis von Ahn, osnivač iznimno uspješne aplikacije Duolingo, najavio je kako će 2022. godine predstaviti aplikaciju za učenje matematike na osnovnoškolskoj razini.
S obzirom na to da je Duolingo vrlo uspješna aplikacija koja je uz to u osnovnoj verziji besplatna, očekivanja od matematičke aplikacije koju je najavio su visoka. Kako je Ahn ambiciozno rekao u intervjuu za BBC, njenu konkurenciju ne vidi drugim edukacijskim platformama, nego TikToku i Instagramu koji se bore za vrijeme provedeno na ekranu. Roditelji često na te aplikacije gledaju kao na gubitak vremena, dok na Duolingo (koji koriste i djeca i odrasli op.a.) u pravilu gledaju kao na korisno utrošeno vrijeme.
"Mogli smo (u Duolingo) dodati sadržaje koji nemaju edukacijsku vrijednost kako bi povećali engagement ljudi, ali smo odlučili da to nećemo raditi" - rekao je von Ahn.
Govoreći o metodologiji, otkrio je kako je Duolingo prilikom testiranja nekih jezičnih tečajevima znao različitim korisnicima dati lekcije različitim redoslijedom kako bi utvrdio koji je najbolji pristup učenju. Istaknuo je kako redoslijed ne treba biti isti za sve jezike, a ovisi i o tome koji jezik osoba koja ga uči već poznaje. Iz iskustva stečenog na razvoju Duolinga vjeruje kako je potrebno izmiješati sadržaj koju su oni koji uče jezik već savladali s novim gradivom, jer se tako izbjegava pad motivacije korisnika do kojeg dolazi ako mu se postavi previše teških vježbi. Prema njegovom iskustvu optimalno je ako osoba ima 80 posto šanse za davanje točnih odgovora. U tom smjeru trebala bi ići i njegova matematička aplikacija.
Učenje jezika ne uči se na isti način kao i matematika, a bit će zanimljivo i vidjeti kako će motivirati mlađu djecu. Von Ahn ključ vidi u tome da sadržaju budu zabavni, kratki i uključeni u dizajn aplikacije.
S obzirom da je on rodom iz siromašne Gvatemale, kod razvoja Duolinga imao je puno razumijevanje prema ljudima koji ne mogu priuštiti učenje stranih jezika. Aplikacija je zadnjih godina, vjerojatno zbog održivosti povećala pritisak na korisnike kako bi uzeli plaćenu verziju, ali i dalje je moguće naučiti neograničen broj jezika bez ikakvog plaćanja. S obzirom na pozitivne motive - pružanje kvalitetne edukacije diljem svijeta, matematička aplikacija će očito također biti besplatna.
Photomath korisnici trebaju zbog rješenja, pa gamifikacija nije potrebna
S obzirom da uspješna hrvatska mobilna aplikacija Photomath ima iskustvo baš u području matematike, njezinog osnivača Damira Sabola upitali smo za komentar o budućoj Duolingovoj matematičkoj aplikaciji. Odgovorio je kako ipak postoji razlika između njihovog i von Ahnovog modela, s obzirom da Photomath nema gamifikaciju, jer njegovi korisnici več imaju motivaciju za korištenje kad zapnu prilikom rješavanja zadataka. U idealnom slučaju, oni osim za dobivanje rješenja, Photomath mogu iskoristiti i kako bi naučili postupak kako doći do njega.
Sabol je za von Ahna imao samo riječi hvale, jer je s njim imao više kontakata u kojima se pokazao vrlo fer i nesebičan kad je u pitanju prenošenje i dijeljenje iskustava, što i nije iznenađenje s obzirom da se radi o osobi čija je vizija prenošenje znanja.