Portal App Annie objavio je svoj godišnji izvještaj The State of Mobile 2021 koji donosi pregled tržišta mobilnih aplikacija.
Izvještaj dubinski analizira 11 industrija i 30 tržišta, među kojima zbog veličine nije Hrvatska, ali jesu neka veća europska tržišta. On između ostalog sadrži podatke o globalnim trendovima, igrama, financijama, društvenim mrežama, video streamingu, maloprodaji, hrani i piću te marketingu i oglašavanju. Može mu se pristupiti ovdje nakon unosa osobnih podataka, a dostupan je na engleskom, kineskom, japanskom i korejskom.
Kako bi se razumjelo kolika je snaga tržišta, dovoljno je iz izvještaja izdvojiti podatak kako su mobiteli globalno nadmašili televiziju po vremenu koji ljudi provedu na njima, dok se očekuje kako će na mobilno oglašavanje u 2021. godini biti potrošeno 290 milijardi dolara, u odnosu na 240 milijardi potrošenih u 2020. godini. Za usporedbu, cjelokupni hrvatski proračun u 2021. godini iznosi 23 milijarde dolara. App Annie na osnovu vlastitih podataka tvrdi kako je prosjek koji korisnici dnevno provedu na mobitelu čak 4,2 sata, no ne navode detalje o tome kako su došli do navedenog podatka.
Što se tiče monetizacije i izdavača aplikacije, očekivano najbrojniji su mali izdavači - njih 101.740 izdavača na App Storeu i 85.381 na Google Playu zarađuje manje od 100.000 dolara godišnje (Podaci se odnose samo na pojedinačne prihode na ta dva tržišta s mobilnim aplikacijama op.a.). Donekle su brojni i izdavači u sljedećoj skupini - 10.515 njih na App Storeu i 3.404 na Google Playu zarađuje 100.000 do 500.000 dolara godišnje. Zanimljivo je da su treća po brojnosti skupina najjačih izdavača koji zarađuju više od dva milijuna dolara na App Storeu - njih 2.304 i više od dva milijuna dolara na Google Playu - njih 1.308.
Što se pojedinačnih aplikacija tiče, App Annie navodi niz ljestvica koje pokazuju koje su mobilne aplikacije vodeće u kojem segmentu industrije i na kojem tržištu. Vjerojatno najvažnija od tih ljestvica je ona koja pokazuje koliki je broj mjesečnih aktivnih korisnika neke aplikacije. Globalni lider tu je Facebook, a po navedenom kriteriju prate ga WhatsApp Messenger, Facebook Messenger, Instagram, Amazon, Twitter, Netflix, TikTok (koji predvodi ljestvicu broja downloada u 2020.), Spotify i Snapchat. U kategoriji igara, najviše mjesečnih korisnika na svijetu ima PUBG MOBILE, a slijede Candy Crush Saga, Ludo King, Among Us, Free Fire, ROBLOX, Call of Duty: Mobile, Subway Surfers, Minecraft Pocket Edition i Pokémon GO.
Što se iznosa koji se zarađuje od korisnika (consumer spend) tiče, vodeća aplikacija je Tinder. Slijede TikTok, YouTube, Disney, Tencent Video, Netflix, Google One, IQIYI, BIGO LIVE, i Pandora Music.