Koji je najbolji trenutak za traženje ocjene na App Storeu?

Koji je najbolji trenutak za traženje ocjene na App Storeu?

Dobra ocjena mobilne aplikacije uvelike utječe na vjerojatnost da je korisnik preuzme s App Storea ili Google Playa.

Financial Times istražio je navedenu temu i između ostalog objavio koliko povećanjem ocjene raste vjerojatnost da se korisnik odluči za preuzimanje neke aplikacije. Na primjer, ako je aplikacija ocijenjena samo jednom zvjezdicom, rastom ocjene na dvije zvjezdice vjerojatnost da će doći do preuzimanja raste za 30 posto, dok rastom na četiri zvjezdice raste na impresivnih 730 posto. Navedeni podatak temelji se na podacima koji se odnose na preuzimanje iOS aplikacija u 2019. godini.

Saoud Khalifah, CEO servisa Fakespot koji se bavi analizom autentičnosti recenzija na internetu tvrdi kako su algoritmi kojima se procjenjuje trenutak u kojem se korisniku sugerira ocjenjivanje aplikacije povjerljivi, ali kako znaju koristiti i strojno učenje kako bi se ulovio trenutak u kojem je najveća šansa za dobru ocjenu.

Isto tako developeri znaju kad ne treba tražiti ocjenu i izbjegavaju primjerice trenutak kad netko čita vijest o smrti i destrukciji ili onaj kad netko uzastopno upisuje krivu lozinku.

U tvrtki Gummicube tvrde kako korisnici nemaju povjerenje u aplikaciju koja ima manje od četiri zvjezdice, a Brian Levine, vicepredsjednik u konzultantskoj tvrtki Mobiquity kaže kako sve više tvrtki pažljivo bira trenutak kad će zatražiti ocjenu.

Opcija ocjenjivanja unutar iOS aplikacije postoji od rujna 2017. godine. Do tog datuma, korisnici na App Storeu ocjenjivali su aplikaciju samo na temelju svoje proaktivnosti, a to su češće radili nezadovoljni korisnici. Uvođenje promjene rezultiralo je porastom broja ocjena za prosječnu aplikaciju s 19.000 u 2017. godini na 100.000 u 2019. godini.

Rasle su i ocjene - aplikacije sedam najvećih američkih banaka 2017. godine su imale ocjene između 1,2 i 4,9 dok sve u 2019. godini imaju ocjenu 4,8. U Google Playu ocjene su im od 4,4 do 4,7.

Developeri ne mogu blokirati korisnike koji im daju loše ocjene, ali u nekom trenutku mogu resetirati ocjene i tako poništiti ranije akumulirano nezadovoljstvo.

Kako bi se što više smanjila manipulacija, postoje određena pravila o tome što se smije, a što ne, i Apple uklanja aplikacije i developere koji ih krše. Izgledom sučelja i zabranom da pitaju koju će ocjenu dobiti prije nego dođe do ocjenjivanja Apple je pokušao osigurati objektivnost ocjena, ali developeri to zaobilaze koliko mogu. Aplikacije za video konferencije primjerice korisnike pitaju kakva je bila kvaliteta poziva kako bi ocjenu zatražili samo od onih koji tu daju pet zvjezdica. Mnoge aplikacije koriste "Ljubavni dijalog" koji nezadovoljne korisnike preusmjerava na privatni feedback, a zadovoljne na javno ocjenjivanje aplikacije.

Google Play je dugo izbjegavao opciju traženja ocjene unutar aplikacije, no od 5. kolovoza to je promijenjeno i vjerojatno će i na toj platformi rezultirati rastom ocjena.