INTERVJU - SVEN KAPUĐIJA: CTO Shazama me zbog Trambusa zvao u London

INTERVJU - SVEN KAPUĐIJA: CTO Shazama me zbog Trambusa zvao u London

Sven Kapuđija iz Rakitja tek je završio srednju školu, a već iza sebe ima nekoliko uspjeha sa svojom mobilnom aplikacijom Trambus. Posljednji uspjeh onaj je na međunarodnom natjecanju StartUp 2.0 u Španjolskoj na kojem je osvojio drugo mjesto.

Najbolji informatičari obično završe neku matematičku gimnaziju. Kako to da si se ti išao u strukovnu školu u Samoboru?
Ponajprije zbog prijevoza – Zagreb mi nije daleko, ali bih jako puno vremena gubio na javni prijevoz pa sam odabrao Samobor koji mi je ipak nešto bliži. Navedenu školu mi je savjetovao i bivši dobar prijatelj, pokojni Tomislav Vojvodić, nagrađivani inovator. Bio sam na smjeru tehničar za računarstvo.

Je li u školi bilo kakvog učenja programiranja?
Baš i ne, samo nešto u stilu „Hello world“…

Kako se onda kod tebe probudio interes za programiranjem?
Prva faza bila je faza izrade web stranica za susjede. Druga faza bila je prijava na Vipov natječaj za mobilne aplikacije, s obzirom da me to zanimalo. Kasno sam krenuo s tim, potaknuo me vodič za Android na Bugovom forumu kod kojeg je pisalo „ako Vam treba ovaj vodič, nemojte se ni prijaviti na ovaj natječaj“. To me motiviralo.

Na samom natječaju nisam ostvario ništa dobro, ali je onda uslijedilo usavršavanje aplikacije. Glavni testeri bili su kolege iz razreda koji su sugerirali što sve treba dodati, i onda su uslijedile prijave i uspjesi na raznim natječajima uključujući onaj u Španjolskoj.

Kakva je bila konkurencija u Španjolskoj?
Mene osobno nisu previše dojmili finalisti – bila je tu jedna igrica za djecu, neki miks između Facebooka, Twittera i Foursquarea, nešto s kuponima što nisam baš sasvim shvatio na temelju prezentacije i pobjednička aplikacija za taksi prijevoz koja mi se zapravo i najviše dopala. Šteta je što ja nisam uvrstio svoj video u prezentaciju, bio bi bolji dojam.

Vidio sam video, djelovao je dosta profesionalno napravljen. To si sam složio ili uz nečiju pomoć?
Familija i ja. Sestra je išla na studij dizajna, muž joj je profesionalni fotograf, tako da su oni pomogli oko snimanja i montiranja promo videa.

Trambus mi je poslužio kao alat za učenje

Koji su dalji planovi s Trambusom?
Trambus planiram razvijati dalje, to mi je alat za učenje. Trenutno sam na MVC modelu pomoću kojeg radim Trambus CMS.

Jesi razmišljao ikada o proširivanju aplikacije kako bi ona prikazivala položaje tramvaja uživo? Nakon što je na rep.hr-u objavljena web stranica na kojoj se nalazila ZET-ova karta položaja tramvaja uživo, ZET ju je uklonio uz obrazloženje da bi mogla biti zloupotrijebljena u terorističke svrhe. Ima li neke šanse da se takva karta ponovno pojavi?
Mislim da tehnički to nije toliko teško za izvesti. U ZET-u su inače dosta nahvalili svoj sustav koji nije bog-zna-što po pitanju pouzdanosti, kad su pričali sa mnom o spajanju na GPS očekivali su da ću reći da se to ne mogu spojiti, ali ja sam rekao da bih. Kad bi imao koordinate, moglo bi se vidjeti kad dolazi i gdje se nalazi na karti, ali za sada ništa od toga.

ZET-ov i HŽ-ov sustav prilično nepouzdan

Koliko sam čuo njihov prikaz dolazaka tramvaja na stanicama više nije precizan kao prije jer su otpustili neke ljude?
Sustav je prilično nepouzdan, slično kao i onaj za HŽ, barem kada sam ja testirao. Nezgodno je jer se ne može raditi aplikacija koja bi jedan dan radila super, a drugi dan griješila. Za Trambus sam se uspio povezati na te servise, ali ne mogu imati aplikaciju koja će jedan dan raditi a drugi neće.

Inače za moju aplikaciju je bilo i dosta ručnog posla, trebale su mi stanice, vozni redovi, sad je dolazilo ljeto pa je trebalo unijeti ljetni raspored i prebaciti ga iz pdf-a u tekstualni oblik.

Imaš li neki poslovni plan ili sve radiš bez želje za zaradom?
Jedna opcija je staviti oglase na aplikaciju ili web, ali ja osobno nisam obožavatelj oglasa, a i u Hrvatskoj to baš nije isplativo (npr. oglasi u mobilnim aplikacijama). Idealno bi bilo ako bih uspio sklopiti deal s nekim prijevoznikom da uz web imaju i mobilnu verziju, a opcija je i staviti sve na iPhone i odrediti neku cijenu.

Što je s drugim gradovima?
Ubacujem podatke za Osijek, a imam podatke i za HŽ, za koji mogu ubaciti najpopularnije linije, inače bi opseg posla bio prevelik jer postoji 2500 željezničkih linija. Imam i neke mogućnosti skeniranja nakon čega bi korisnici sami trebali prebaciti te podatke u sustav da se sve skupa brže ubacuje.

Čime si sve ovladao radi izrade ove aplikacije?
Java, PHP, Android, dizajn manjih programskih sustava…

Je li ti netko pomogao savjetima u programerskim krugovima?
Na Mobile Mondayu sam se upoznao s dečkima koji imaju biznis s aplikacijama, Tomislav Car iz Infinuma me spojio s drugima (npr. Stevica Kuharski iz IT4U). Bio je tu i TweetUp za iOS programere pa sam tu upoznao dečke iz npr. ImagineStudia. Tako je sve krenulo.

Jason Titus mi je ponudio posao u Londonu

Je li bilo kakvih kontakata u Španjolskoj?
Između ostalog zaustavio me jedan čovjek i dao neke dosta dobre sugestije vezane uz Trambus. Poslije sam shvatio da je to bio CTO Shazama Jason Titus (Shazam je međunarodni startup sa sjedištem u Londonu čije usluge prepoznavanja glazbe na mobitelima koristi 125 milijuna ljudi op.a.) koji mi je ponudio da dođem studirati u London i paralelno raditi kod njih, ali još moram razmisliti, mislim da je FER trenutno realnija opcija. Kontaktirao me i Ekonomski fakultet nakon što su o meni pisali u Jutarnjem, ali me taj fakultet ne privlači.

Misliš li poslije fakulteta ići u inozemstvo?
Imam svakakvih planova. Možda je dobro otići vani i vidjeti kako je, od različitih ljudi čovjek čuje različita mišljenja pa je najbolje osobno iskusiti. Puno programera ima firme u Londonu jer je tamo tržište a rade iz Hrvatske jer je ovdje bolje za život prema nekim drugim kriterijima. Mislim da mi je Trambus otvorio dosta vrata, pa će se u svakom slučaju naći nekakav posao nakon faksa. Povezao sam se i s CISEx-om.

Imaš li planove za neki novi projekt?
Da, sljedeći projekt na novi način spojit će instrukcije i zadatke iz matematike, ali još je rano pričati detalje o tome.

Kapuđija: Diskvalifikacija koja mi je pomogla

U cijeloj priči s Trambusom, zanimljiv mi je bio i nastup na Infokupu (državno natjecanje iz informatike) na kojem sam diskvalificiran jer sam s Trambusom već odnio pobjedu na Vidijevom natječaju što je po njihovom mišljenju bilo protivno pravilima. Ja osobno nisam tako doživio pravila, ali me ta diskvalifikacija promovirala više od pobjede jer su se svi pitali tko je taj koji je diskvalificiran, pa je to bila super reklama.

Trenutni položaji tramvaja dostupni na webu!!!

Web stranicu koja uživo prikazuje položaje tramvaja u Zagrebu uočili smo zahvaljujući jednom Twitterašu, a čini se da nažalost nije namjenjena javnoj uporabi.

Hrvatsko-japanski projekt pobijedio na AppCircusu

Mobilna aplikacija AirRaid odnijela je pobjedu na AppCircusu održanom jučer u Zagrebu, čime je dobila mogućnost natjecanja na Mobile Premier Awardsu u Barceloni.

Trambus ušao u top pet finalista StartUpa 2.0

Mobilna aplikacija Trambus samoborskog srednjoškolca Svena Kapuđije ušla je u top pet aplikacija na natjecanju Startup 2.0.

Kapuđijin Trambus drugi u Bilbau

Mobilna aplikacija Trambus samoborskog srednjoškolca Svena Kapuđije osvojila je drugo mjesto u finalu Start up 2.0 natjecanja održanog 17. i 18. lipnja na Nonick konferenciji u Bilbau.

Produktizacija - tema sljedećeg CISEx petka

Treći sastanak udruge neovisnih hrvatskih izvoznika softvera CISEx održat će se u petak, 1. srpnja 2011. godine u prostorima HGK u Heinzeleovoj 69 u 17 sati.