IAB-ovo i Gemiusovo istraživanje Internet tržišta srednje i istočne Europe "Do you CEE?" u nizu zanimljivih podataka donijelo je i popis oglašivačkih mreža koji je zbog nepotpunosti izazvao negativne reakcije nekih sudionika Internet tržišta.
Na čudan kriterij izbora upozorio je na Linkedin grupi New order direktor Europa digitala Petar Pavić koji se zapitao zašto na popisu na kojem su E-Target, Xclaim i AdNet nema mreže poput Goldbacha i optužio sastavljača da promiče svoje interese.
(Tablica iz istraživanja navodi samo tri oglašivačke mreže: E-Target, Xclaim i AdNet)
Prema našim prvim informacijama sastavljač liste je Jan Jilek (koji je povezan s IAB-om ali i s Xclaimom i AdNetom u kojima je suvlasnik) koji je u prvom telefonskom razgovoru za rep.hr potvrdio da stoji iza liste, ali je u drugom razgovoru nakon provjere svojih mailova rekao kako on ipak nije sastavljao taj dio izvješća, te je odgovornost za sastavljanje liste preuzeo regionalni direktor Gemiusa Vibor Kalogjera.
Jan Jilek, AdNet![]() Vibor Kalogjera, Gemius ![]() Hrabren Suknaić, Goldbach Audience ![]() |
Što sve donosi samo izvješće?
Samo "Do you CEE?" izvješće obuhvaća pregled stanja na tržištu Interneta 15 država srednje i istočne Europe u 2010. godini, odnosno područja s 300 milijuna stanovnika i velikim potencijalom rasta. Potpisuje ga IAB Europe koji ga je napravio u suradnji s Gemiusom, a broji preko 260 stranica na kojima su predstavljena tržišta Bjelorusije, Bugarske, Hrvatske, Češke, Estonije, Mađarske, Latvije, Litve, Poljske, Rumunjske, Rusije, Slovačke, Slovenije, Turske i Ukrajine.
Hrvatska je prema predstavljenim podacima na 11. mjestu po apsolutnom broju Internet korisnika,
njihov rast u od siječnja 2009. do siječnja 2010. godine najmanji je iznosi samo dva posto (1,63 na 1,66 milijuna).
Gledano po postotku Internet korisnika, Hrvatska je na 10. mjestu, dok je po broadbandu na devetom mjestu, što je u rangu najlošijih država zapadne Europe poput Italije.
Po novcu uloženom u online oglašavanje u 2009. godini nalazi se na devetom mjestu. odnosno sedmom ako se gleda o iznosu po korisniku.
Izvješće donosi i pregled vodećih portala po raznim kriterijima među kojima je posebno zanimljiva donja tablica sa stranicama koje imaju najveći prosjek vremena koji korisnici provedu na njima na mjesečnoj razini.
Od domaćih društvenih mreža nabrojena je samo Tulumarka, od najjačih malih oglasnika Njuškalo.hr, Oglasnik.hr i Auti.hr, a od najjačih financijskih stranica Poslovni.hr, Limun.hr i Business.hr
IAB-ovo istraživanje može se preuzeti ovdje (PDF, 14MB) nakon ispunjavanja upitnika.