Poznata fraza iz naslova članka primjenjiva je i na mnoge situacije u backgammonu. Redovita backgammon kolumna ovaj put će se baviti takvim situacijama.
U prošloj kolumni, "Backgammon je utrka", pokazali smo da se igra, ako ju maksimalno pojednostavimo, svodi na utrkivanje između dva igrača. Tokom igre, a pogotovo u početku igre dok nijedan igrač nema značajniju prednost u utrci, igrači se nadmeću kako bi ostvarili taktičke prednosti nad protivnikom (novi poeni, blokade, napadi na protivničke blotove).
Jedan od načina da se protivnika uspori u tim namjerama je taktika napada. Napad donosi nekoliko dobrih stvari: pojedena figura se vraća na bar te tako protivnik direktno nazaduje u utrci; protivnik na slijedećem bacanju mora prvo izaći s bara te mu tako preostaje samo jedan broj na kockicama (zanemarimo li duple brojeve na čas) za neki od svojih taktičkih ciljeva; postoji mogućnost da protivnik uopće ne izađe s bara, ponekad i iz više pokušaja (ovisno o jačini našeg home boarda).
Pozicija 1. Bijeli igrač treba odigrati 55
U Poziciji 1 ne bi trebalo biti dileme. Iako je tek treći potez u igri (iskusniji igrači među čitateljima prepoznat će da je bijeli otvorio s 42: 8/4 6/4, a crni odigrao 52: 24/22 13/8 - gledajući brojeve iz njegove perspektive), bijeli igrač ima priliku da preuzme inicijativu u ovoj igri.
Ukoliko igrač na obje kockice dobije isti broj, taj broj se ne igra dva već četiri puta. Konkretno, bijelom igraču su na raspolaganju četiri petice za odigrati. O istim brojevima, o samom kretanju figura te o standardnom zapisu poteza pisali smo ukratko u prošloj kolumni.
U ovoj situaciji jedan potez posebno iskače - 8/3*(2) 6/1*(2) - njime bijeli igrač jede čak dvije protivničke figure i pritom zatvara nova dva polja u svom home boardu. Niti jedan drugi potez ne radi toliko dobrih stvari istovremeno.
Prije nego crni igrač nastavi igru, mora izaći s obje figure, što će biti vrlo teško obzirom da mu je bijeli igrač ovim potezom zatvorio čak četiri od šest mogućih mjesta za izlaženje s bara. Dok je crni igrač na baru, bijeli će pokušati pobijeći sa stražnjim figurama na 24. polju ili će s 13. polja spustiti dodatne graditelje kako bi pokušao zatvoriti i preostala polja u home boardu.
Ali igrače obično čekaju mnogo teže odluke od gore prikazane. Često se trebaju odlučiti između dvije ili više dobrih stvari koje ne mogu ostvariti istovremeno. Jedna od
takvih odluka je prikazana u Poziciji 2:
Pozicija 2. Bijeli igrač treba odigrati 52
U ovoj poziciji bijeli igrač ima priliku ili odigrati 52: 9/4 6/4 radeći tako novi poen u svom home boardu, ili 52: 23/16* jedući protivničku figuru.
Kada bismo napravili poen u homeboardu, protivnik bi lako pokrio svoj blot na 20. polju te bi svaki od igrača imao po dva zatvorena poena u svom homeboardu, uz izjednačenu utrku.
Napad donosi slijedeće stvari: protivnik nazaduje u utrci, puno teže će pokriti svoj blot na 20. polju, a nama se pruža mogućnost da na slijedećem bacanju nastavimo s napadom - ili na 20. polju ili u home boardu. Zbog tih razloga, napad je mnogo bolji potez u ovoj situaciji.
O taktici napada bi se moglo još mnogo toga napisati, no najbolje da prednosti i mane (kao i svaka druga taktika, i napad ima svojih mana, naravno) istražite sami u svojim mečevima, bilo protiv softwarea bilo protiv ljudi.
Ako budete imali bilo kakvih pitanja vezano uz igru, slobodno mi se javite na mail.
U slijedećoj kolumni bit će riječi o kocki za duplanje. Ona početnicima zadaje najviše problema, ali kada se savlada postaje vrlo moćno oružje. Zbog toga je bitno upoznati se barem s osnovama njenog korištenja.