Druga kolumna Gerarda Koolena - HR stručnjaka i suvlasnika međunarodne agencije za zapošljavanje Lugera & Makler - govori o tome kako headhunteri mogu zaobići prepreku zvanu hladni pozivi.
Hladni pozivi su neke od najtežih aktivnosti s kojima se recruiteri suočavaju. Zovemo tvrtke, prolazimo “čuvare” na ulazu tvrtke da bi došli do imena profesionalaca koje trebamo. Kada nam se konačno na telefon javi potencijalni kandidat da bi ga zainteresirali za neku od poslovnih prilika koje imamo, možda smo uspješni jednom od deset puta. Priličan gubitak vremena, zar ne? Hladni pozivi su jedna od aktivnosti koja uzima najviše vremena da bi se upoznalo ljude, i da bi oni upoznali vas.
Ovaj posao je težak ako nemate pojma što radite. Ovaj posao plaši mnoge recruitere zbog straha od odbijanja, straha od neuspjeha. To je također razlog zašto se mnogi recruiteri drže pasivnih tehnika u zapošljavanju: oglašavanja u novinama i na web-siteovima, pretrage svojih baza i svoje ograničene mreže. 90% recruitera se drži pasivnih tehnika i oni gube posao od 10% proaktivnih recruitera. U zapošljavanju, kao i u svakom drugom poslu, pobjednik uzima sve.
Ako želite biti pobjednik sve što trebate učinit jest da budete sigurni da vas vaši budući kandidati već poznaju. I da vi već poznajete kandidate koje ćete trebati sutra, i prekosutra.
Kako? Lakše nego što mislite, uz više uloženog vremena i truda nego što bi vam se svidjelo. Ovo su prijedlozi onoga što možete učiniti i za što znam da djeluje odlično (ovo nije kompletna lista, sigurno postoji puno više):
1. Budite pokretani brigom za druge.
Pružite pomoć bez da očekujete nešto zauzvrat.
2. Postanite najpoznatiji recruiter u onome za što ste specijalizirani.
Ako radite na pozicijama u IT-u, ili u financijama, budite sigurni da vas svi bitni kandidati i klijenti poznaju.
3. Pišite članke.
I tako će oni čitati o vama u novinama i časopisima i prepoznati vas sa slike. To će vam dati sjajan temelj za odnos sa buducim kandidatima i klijentima, zar ne?
4. Pišite zabavno i informirajte.
Ako ljude možete nasmijati i pomoći im sa zanimljivim informacijama imat ćete ih na vašoj strani.
5. Posjećujte poslovne klubove.
Tamo gdje se vaši potencijalni kandidati i klijenti nalaze zbog umrežavanja a vi održavate zanimljive govore. Možete pričati o plaćama npr. (to svi vole).
6. Budite vrijedan izvor informacija
I za klijente i za kandidate u sferi posla koju najbolje poznajete: pružite informacije o plaćama, novim prilikama za zaposlenje i o novim investitorima koji ulaze na tržište, o onima koji pokreću i „drmaju“ tržište.
7. Postanite im prijatelj.
I više od pukog pružatelja usluge. Nitko ne voli recruitera sa hladnim izrazom lica koji se drži „profesionalno“. Svatko želi prijatelja koji je dobar, koji sluša i koji stvarno pomaže.
8. Cijenite i održavajte svoju mrežu.
Redovnim kontaktiranjem svih (potencijalnih) kandidata i klijenata sa prijateljskim porukama. Pitanjima da li im možete pomoći. Slanjem svojih najboljih želja, ravno iz srca.
9. Imajte najbolji software za zapošljavanje.
Koji će održavati vašu mrežu i aktivnosti kod potrage. Koji je u mogućnosti poslati personalizirane masovne e-mail poruke koje će doprijeti do stotina vaših klijenata i kandidata u par minuta.
10. Budite vrijedan izvor i za vaše kandidate i klijente (i one potencijalne). Jesam li to već napisao?
Ako učinite sve da bi vas klijenti i kandidati poznavali popunit ćete svako upražnjeno mjesto na kojem radite u jednom čarobnom trenutku. Učiniti da oni vas poznaju je stotinu puta moćnije od toga da vi njih poznajete. Učiniti da oni vas poznaju je tisuću puta moćnije od toga da vi njih poznajete. Učiniti da oni vas poznaju je milijun puta moćnije od toga da vi njih poznajete. Shvaćate li? Hoćete li to i učiniti? Ne....većina vas neće. I to je zašto se samo šačica recruitera može zvati pravim pobjednicima. Najbolja stvar je ta da, bili bi prosječni ili izvanredni, to je uvijek zbog vašeg slobodnog izbora.
Zanima me što ćete odlučiti. Hoćete li mi javiti? Hvala!
Za još tajni pročitajte sljedeće izdanje ili mi pošaljite e-mail na gerard.koolen@lugera.com (još jednom hvala) i redovno ću vam slati sva izdanja (i ako radite za konkurenciju, bit će mi više nego drago da vam pošaljem sve tajne). Gerard Koolen je rukovodeći partner u Lugera & Makler.