Googleova društvena mreža Orkut stara je koliko i Facebook, no gotovo nepoznata široj hrvatskoj javnosti iako ima 67 milijuna korisnika.
Većina korisnika ove Googleove mreže koju je u siječnju 2004. godine pokrenuo Googleov progamer Orkut Büyükkökten nalazi se u Brazilu, u koji je čak i prebačeno njezino sjedište nakon što je u toj državi doživjela neočekivani uspjeh. Orkut je vrlo popularan i u Indiji u kojoj još zauzima svoj udio na tržištu, a znatan broj korisnika ima i u SAD-u, Japanu i Pakistanu.
Tajna Facebookove dominacije nad Orkutom u većini država vjerojatno se krije u načinu širenja ove dvije mreže. Iako je Orkut u početku imao veliki broj korisnika iz SAD-a, njihov broj se smanjio povlačenjem na druge društvene mreže pred sve većim brojem brazilskih korisnika koji su komunicirali na portugalskom, a među kojima se Orkut uspio brzo raširiti zahvaljujući blogerskoj zajednici u Brazilu.
Facebook je tako najvjerojatnije lakše došao u Hrvatsku zbog bolje povezanosti Hrvatske s SAD-om, nego s Brazilom (ili Indijom), a broj hrvatskih korisnika Orkuta ostao je skroman kao i njegovo spominjanje u hrvatskim medijima.
Za sve one koji žele provjeriti je li ovaj portal doista lošiji od Facebooka ili je njegov problem samo u tome što je glavna prednost društvenih mreža ipak broj (poznatih) ljudi koji ćete pronaći na njima, tu je link na orkut.com