Ministarstvo unutarnjih poslova prije tjedan dana objavilo je kako je dobilo dojave građana o lažnim Booking.com agentima.
Kao što je rep.hr već pisao, lažni Booking.com agenti iznajmljivače su kontaktirali mailom, SMS-om i telefonom i tražili korisničke podatke i lozinke za booking.com servis. MUP je u svojoj obavijesti stavio screenshot jednog takvog maila, iz kojeg je bilo vidljivo kako se pošiljatelj predstavlja kao djelatnik agencije WW Travel, čija je web stranica wwtravel.ch imala sadržaj na hrvatskom jeziku i prikazivala manji broj privatnih smještajnih jedinica u Hrvatskoj i Bosni i Hercegovini. WW Travel je inače švicarska tvrtka, no vodi je direktor koji upravlja istoimenom tvrtkom u Bosni i Hercegovini.
Tri dana nakon objave ove vijesti, rep.hr je dobio zahtjev za demantijem od tvrtke WW Travel koji prenosimo u cijelosti:
"Postovani, pisem vam ispred agencije WW Travel GmbH vezano za vijest koju ste objavili na svom portalu
WW Travel GmbH svojim klijentima nudi uslugu koristenja Channel Manager aplikcije, te naplatu pristiglih rezevacija.
Jedan od potencijalnih klijenata kada je dobio nasu ponudu mislio da se radi o prijevari i slucaj prijavio policiji RH.
Kontaktirali smo MUP RH i rijesili nastali problem. Objasnili smo im o cemu se radi, te su objavu skinuli sa svoje stranice.
Ovim putem vas molimo da skinete gore navedenu objavu, te vas molimo da objavite demant na istu.
U ovom vremenu gdje hrvatski turistcki smjestaji se suocavaju sa ogromnim problemima i nedostatkom likvidnosti , mi im nudimo rjesenje da svoj posao olaksaju , te da novcem od rezervacija raspolazu odmah neovisno o tome da li je dolazak gostiju ove ili sljedece sezone.
Pored toga, zbog trenutne situacije NE UZIMAMO NIKAKVU FIKSNU NAKANADU ZA KORISTENJE LICENCE, tj.dajemo nasim korisnicima godinu dana gratis licencu na koristenje channel manager aplikacije.
Za dodatna pitanja stojimo vam na raspolaganju,"
Nakon ovog maila, rep-hr je od MUP-a zatražio obrazloženje o uklanjanju obavijesti, a od tvrtke WW Travel objašnjenje kako je moguće da je njihova stranica prije par dana izgledala potpuno drugačije i bila na hrvatskom jeziku, dok trenutno ima posve drugačiji dizajn i sadržaje na njemačkom jeziku. Zanimljivo je kako od navedene tvrtke u roku od četiri dana rep.hr nije dobio nikakav odgovor, dok je MUP reagirao sljedećim mailom:
"Poštovani,
nastavno na Vaš upit, obavještavamo Vas da smo unazad nekoliko dana zaprimili prijave građana iz kojih nedvojbeno proizlazi da su nepoznate osobe od njih tražile korisničko ime (booking ID) i lozinku, a kako bi se ostvario pristup njihovom računu na stranici Booking.com. S obzirom da je lozinka tajan podatak, koji posjeduje isključivo korisnik, te nije poznat niti tvrtci Booking.com, on predstavlja osobni podatak, a svako neovlašteno prikupljanje osobnih podataka suprotno odredbama zakona, predstavlja kazneno djelo "Nedozvoljena uporaba osobnih podataka" iz članka 146. Kaznenog zakona.
Nadalje, s obzirom da je sigurnosni tim tvrtke Booking.com, u jednom od slučaja, a nakon provedene istrage, obavijestio podnositeljicu prijave da se u konkretnom slučaju radi o pokušaju prijevare tzv. phishingu, navedene informacije bile su osnova za upozorenje građanima te objavu na mrežnim stranicama Ministarstva. S obzirom na učestalu pojavu on line prijevara, pravovremenim priopćenjima putem naših web stranica upozoravamo građane te im ukazujemo na potrebu opreznog davanja osobnih podataka, a kako ne bi postali žrtvom prijevare, dok sam primjer navedene prijevare nije važan.
Nakon objavljenog priopćenja na našim web stranicama, a kojim smo upozorili javnost na novu vrstu napada, putem maila nam se obratila navedena agencija te su ukazali da se u gornjem slučaju ne radi o njihovoj agenciji. S obzirom da agencija ima sjedište u Švicarskoj, preporučili smo im da se konzultiraju sa stručnom osobom iz područja računalne sigurnosti, a po potrebi podnesu i prijavu nadležnim tijelima u Švicarskoj.
Razumijemo situaciju u kojoj se našla navedena agencija, te smo i iz tog razloga deaktivirali priopćenje na web stranicama."