Zakon o elektroničkim medijima propisuje obvezu prijave portala u upisnik pružatelja elektroničkih publikacija, a za sada nisu predviđene kazne za portale koji se ne prijave.
Obvezu upisa imaju elektroničke publikacije, čija definicija je "urednički oblikovane internetske stranice i/ili portali koji sadrže elektroničke inačice tiska i/ili informacije iz medija na način da su dostupni širokoj javnosti bez obzira na njihov opseg".
Na naš telefonski upit Agenciji za elektroničke medije o tome postoje li neke sankcije za portale koji se ne upišu, odgovoreno nam je kako za sada nema nikakvih sankcija, ali su u pripremi novi pravilnici. Obveza upisa portala u upisnik postojala je i prije donošenja novog zakona, a od vlasnika jednog portala koji se upisao prije nekoliko mjeseci čuli smo primjedbu kako nikad nije dobio nikakvu povratnu informaciju od Agencije.
Obrazac za prijavu portala nalazi se ovdje (ocevidnik1.doc), a na naš upit o tome smatraju li se YouTube isječci na stranicama audiovizualnim medijskim uslugama ljubazna djelatnica agencije nije znala odmah odgovoriti pa smo to pitanje i pitanja vezana uz provođenje "poreza" na portale Agenciji poslali mailom. Čini se da će se procjena prihoda portala temeljiti na izvještajima podnesenima u Fini, no više o toj temi objavit ćemo kad dobijemo odgovor Agencije na naš mail.