You.com - nova tražilica na Internetu

You.com - nova tražilica na Internetu

Tržište web tražilica kojim uvjerljivo dominira Google dobilo je još jednog igrača - tražilicu You.com.

You.com je pokrenuo 38-godišnji Richard Socher, koji je ranije bio chief scientist u Salesforceu. On i njegov tim za pokretanje You.com-a prikupili su 20 milijuna dolara investicije.

Prema podacima Statcountera, tražilica Google je u ožujku imao 91,56 posto udjela globalno, odnosno 96,82 posto u Hrvatskoj. (Podaci se temelje na tracking kodu instaliranom na više od dva milijuna siteova, op.a.). Uz takvu dominaciju u kojoj drugoplasirani Bing ima 3,1 posto globalno odnosno 2,2 posto u Hrvatskoj legitimno je pitanje treba li ikome nova tražilica čak i ako se gledaju podaci Statiste prema kojima je Google imao 85,55 posto globalnog udjela u siječnju.

U svojem FAQ dijelu You.com predstavlja se kao tražilica koja prezentira najbolje dijelove interneta bez oglasa i uz značajnu privatnost. Njezina umjetna inteligencija korisnicima pomaže pronaći relevantne rezultate s weba i iz aplikacija, koje logirani korisnik može sortirati i postaviti prioritete. Trenutno su fokusirani na najbolje iskustvo pretraživanja i nemaju oglase, a monetizacijom se planiraju baviti kasnije - no neće se temeljiti na privatnosti ili prodaji podataka. To znači da je moguće da će u budućnosti biti oglasa, ali vezanih uz pojam pretraživanja, a ne uz onoga koji pretražuje. Već se financiraju od prihoda kroz affiliate linkove, a i kroz proizvode u Wallmart aplikaciji.