Analizirali smo web stranice i prisustvo predsjedničkih kandidata na Internetu i zaključili kako većina kandidata nije previše sklona Internetu, ali itekako shvaćaju njegovu važnost.
Ako je suditi po bojama predsjedničkih web siteova, čini se da predsjedničke web stranice moraju biti u plavoj boji - više od polovice kandidata ima web site plave boje, te svi ozbiljniji kandidati osim Nadana Vidoševića i Vesne Pusić.
Drugi bitan detalj predsjedničke web stranice je hrvatska zastava - u pozadini je ima devet kandidata, dok još nekoliko kandidata na svojim stranicama ima neka druga obilježja poput grba.
Koliko su kreatori web siteova pazili na detalje, vidi se i po naslovima i favicon ikonicama web stranica u browseru. Najveće iznenađenje je ikona na Josipovićevim stranicama na kojoj je u jako malim dimenzijama uspješno ugurana fotografija samog Josipovića, Bandić ima crveno-plavi kvadrat a Vidoševićev inače izvrsni site nema ikonu, kao ni većina drugih.
Čini se da je Obama mnogima poslužio kao uzor, pa se elementi Obamine kampanje vide na Vidoševićevim i Primorčevim stranicama.
Prednost Interneta prvenstveno je u tome što kvaliteta prezentacije i prisutnosti na Internetu ne mora biti proporcionalna s količinom novca koju kandidat posjeduje, no čini se da su tri najjača kandidata ipak najjače i zastupljeni. S obzirom na veliki broj kandidata, analizirali smo samo webove jačih ili zanimljivijih, dok smo za druge naveli samo linkove na njihove web stranice.
Ivo Josipović josipovic.net
Web stranica kandidata SDP-a Ive Josipovića koji trenutno vodi po rezultatima anketa odgovara njegovom karakteru: informativna, korektna i čak i previše ozbiljna. Prisutnost Josipovića na društvenim mrežama izvrsno je prikazana klizećim prozorom na njegovoj stranici, te se vidi kako je prisutan na Facebooku, FlickR-u, Twitteru i YouTubeu. Broj obožavatelja trenutno je sličan Bandićevom te iznosi oko 2500 pojedinaca, a u pluseve ubrajamo i činjenicu da je Josipovićev Twitter kanal jedan od onih koji se koristi i za komunikaciju, a ne samo za jednostrano slanje obavijesti. |
Milan Bandić milanbandic.com Web stranice najozbiljnijeg Josipovićevog konkurenta - zagrebačkog gradonačelnika Milana Bandića - postoje već jako dugo, no ist o kao i njegova predsjednička kandidatura do zadnjeg trenutka nisu ukazivale na predsjedničku kandidaturu. Temeljiti redizajn upravo je objavljen, te će vjerojatno i najveći protivnici Milana Bandića priznati kako su stranice profesionalno napravljene. Bandić je prisutan i na nizu društvenih mreža poput Facebooka, Flickra, Twittera, Vimea i YouTubea. Link na Facebooku vodi na osobnu stranicu Milana Bandića na kojoj on trenutno ima točno 300 prijatelja i koju očito ne koristi osobno s obzirom da na njoj nema osobnih komentara. Bandić na Facebooku ima i nekoliko grupa podržavatelja od kojih je najbrojnija ona s oko 2500 članova, ali postoje i grupe onih koji Bandića ne podnose. Bandićev stožer Twitter ne shvaća preozbiljno, pa je zadnji Tweet objavljen 10. svibnja. Web: ***** Društvene mreže: **** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: * Sredstva za kampanju: ***** |
Nadan Vidošević NadanVidosevic.com Web stranicu Nadana Vidoševića T-portal je već proglasio najboljom, što nije lako osporiti. Zanimljivo je da je stranica u kratkom vremenu promijenila izgled te izgleda drugačije nego prije dva mjeseca kad smo prvi put ocjenjivali web strcnie predsjedničkih kandidata. Kao jedini nedostatak moglo bi se navesti kopiranje Obamine kampanje. Vidošević je prisutan i na društvenim mrežama Facebooku, Twitteru, Zrikki i Youtubeu, a po broju od oko 2300 Facebook obožavatelja i po anketama pripada mu treće mjesto po broju glasova na ovim izborima. Web: ***** Društvene mreže: **** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: * Sredstva za kampanju: ***** |
Vesna Pusić predsjednica.com Narančasta boja na web stranicama Vesne Pusić nije baš svima sjela, a i pogled na stranicu ne govori previše ako ne skro late prema novim sadržajima. Predsjednica je prisutna i na društvenim mrežama na kojima se trudi ostaviti dojam osobe koja rado komunicira s pojedincima, no događa se upravo suprotno, a jasno je i kako je vođenje weba prepustila nekom drugom, no - čini se da je to slučaj kod skoro svih kandidata. Pusić trenutno ima oko 1600 obožavatelja na Facebooku. Web: *** Društvene mreže: *** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: 0 Sredstva za kampanju: **** |
Andrija Hebrang hebrang.com Ako je suditi po anketama i prisustvu na webu, Andrija Hebrang mogao bi biti najveći gubitnik ovih izbora. Hebranga na Internetu često zastupaju i oni koji nemaju veze s njim, pa tako domena andrija-hebrang.com uopće ne pripada njemu, a njegove Tweetove na Twitteru piše netko drugi, najvjerojatnije iz nekog konkurentskog stožera, pokazujući pri tome znatnu dozu smisla za humor. Njegovu web stranicu jedva smo pronašli s obzirom da je Google uopće ne izbacuje na prve dvije stranice rezultata kad se utipka "Andrija Hebrang". Hebrangova stranica je vrlo oskudna i nudi puno manje informacija nego konkurentske, a društvene mreže za nju su potpuna nepoznanica. |
Damir Kajin ids-ddi.com
Damir Kajin nema svoju Internet stranicu, već se ona vodi na službenim stranicama IDS-a, što je za jednog kandidata koji cilja na građane kojima je Internet blizak nedopustivo. Sama činjenica da je Kajinovo biračko tijelo na Internetu vidi se i po Facebooku na kojem ima duplo manje obožavatelja od Josipovića ili Bandića, što u odnosu na ankete predstavlja natprosječnu zastupljenost. |
Vesna Škare Ožbolt Vesna.com.hr Web stranice Vesne Škare Ožbolt primjer su školski odrađenih web stranica - nisu u vrhu ponude, ali im istovremeno ništa ne nedostaje. Pohvalno je da je Škare Ožbolt jedna od rijetkih političarki koja je direktno ili indirektno na Internetu prisutna tijekom cijele godine a ne samo u predizbornom razdoblju, tako da su mnogi imali priliku pratiti njezin blog, a duže vremena prisutna je na Facebooku i drugim društvenim mrežama. Web: **** Društvene mreže: **** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: *** Sredstva za kampanju: ** |
Miroslav Tuđman http://www.miroslav-tudjman.com/ Web stranice Miroslava Tuđmana važno su sredstvo u njegovoj kampanji, s obzirom da se ubraja u one kandidate koje mediji prilično ignoriraju, a pohvalno je i to što postoje već duži period vremena. Tuđman je aktivan i na društvenim mrežama, a impresivan je i naporan broj njegovih obožavatelja koji u komentarima vodećih portala kontiniurano ostavljaju navijačke poruke kako bi promovirali svog kandidata, Web: **** Društvene mreže: **** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: ** Sredstva za kampanju: ** |
Dragan Primorac draganprimorac.com O dizajnu web stranice Dragana Primorca dalo bi se raspravljati, no sama stranica čini se dovoljno informativna i funkcionalna. Zanimljivo je kako je stranica u jako kratkom vremenu doživjela potpuni redizajn, te izgleda drugačije nego prije dva mjeseca. Linkovi na Twitter jedini su vezani uz neke društvene mreže, a sjetimo li se pristupa Dragana Primorca Facebooku kad je osoba koja upravlja njegovim Facebook accountom brojnim nepoznatim ljudima slala upite za prijateljstvo na Facebooku moramo zaključiti kako za snalaženje na društvenim mrežama Primorac dobiva negativnu ocjenu. Web: *** Društvene mreže: ** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: 0 Sredstva za kampanju: ** |
Boris Mikšić borismiksic.net Internet kampanja Borisa Mikšića zaslužuje pozitivnu ocjenu samo zbog toga što je taj kandidat kontinuirano prisutan na Internetu još od prošlih predsjedničkih izbora, za razliku od većine drugih kandidata koji se na Internetu pojavljuju samo kad je to potrebno. Sve ostalo zaslužuje negativnu ocjenu, jer se čini da se na tom webu osim Mikšićeve fotografije s dugom kosom ništa nije promijenilo, pa je čak i glazbena podloga koja se pojavi ista kao i prije pet godina. Mikšić je prisutan i na Facebooku, no njegovom grupom koja broji samo 176 članova nitko ne upravlja. Ipak, potpuno besmisleni YouTube uradak ekipe iz noćne more "Kako ubiti Borisa mikšića" daje poseban štih cijeloj kampanji, pogotovo uzme li se u obzir da se u njemu pojavljuje i sam Mikšić. Film se na video prikazuje u četiri nastavka Web: *** Društvene mreže: ** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: * Sredstva za kampanju: *** Pogledajte završnu scenu iz Malnarovog westerna "Kako ubiti Borisa Mikšića". |
Josip Jurčević josip-jurcevic.net Josip Jurčević jedan je od kandidata koji je rano krenuo u kampanju, prepoznajući pri tome vrijednost koju Internet nudi kandidatima iza kojih ne stoje velika sredstva. Jednostavne stranice u Joomli imaju sve što je potrebno, a tu su i Facebook, YouTube i Twitter. Web: **** Društvene mreže: *** Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: * Sredstva za kampanju: * |
Mladen Nakić mladen-nakic-predsjednik.com Web stranica kandidata Mladena Nakića marketinški gledano potpun je promašaj. Da bi se na nju došlo mora se zapamtiti dugo ime domene (koje većini građana u sebi ima i nepoznato ime koje neće zapamtiti iz prvog pokušaja), stranica se otvara toliko dugo da je lako pomisliti kako se neće nikada otvoriti, a glazbena podloga nepotrebna na ovakvim stranicama potpuno je promašena. Ona se doduše može isključiti, ali će se primjerice sama uključiti ako npr. kliknete na galeriju. Kako je sama web stranica primjerenija kandidaturi za predsjednika 2000. godine nego 2009., mislimo da bi Nakić bolje prošao da ni nema web stranicu. Web: * Društvene mreže: 0 Uključenost kandidata u kampanju na Internetu: 0 Sredstva za kampanju: * |
Ostali kandidati i njihove web stranice:
Veljko Džakula
Stjepan Gnječ http://www.Stjepan-Gnjec.com/
Dean Golubić DeanGolubic.bloger.hr
Ante Gotovac Ante-Gotovac.com
Sead Hasanović (Braco)
Perica Jurić PericaJuric.com/
Marijan Skroza Marijan-Skroza.com
Filip Šundov FilipSundov.com
Alka Vuica Alka-Vuica.com
Božidar Vukasović http://BozidarVukasovic.eu/