Natjecanje Web Retailer Award 2000. na kojem se tradicionalno biraju najbolje web trgovine, ove godine održano je putem Interneta.
Riječ je o natjecanju koje se ranijih pet godina u Hrvatskoj i osam godina u Sloveniji organiziralo pod imenom Web Trgovac godine, a ove godine se po prvi put održalo i u Srbiji. Web Retailer Award 2020 organizirali su Shopper's Mind i Jeftinije.hr, portal za usporedbu cijena i ponuda u web trgovinama. Na natjecanje se ove godine prijavila 381 web trgovina iz cijele regije.
Svaka od prijavljenih web trgovina dobila je tehničku analizu svog poslovanja, komentare i recenzije svojih kupaca kao i upute ecommerce stručne komisije o tome što bi u svom poslovanju trebali unaprijediti i promijeniti kako bi svojim kupcima ponudili nezaboravno iskustvo kupnje.
Po prvi put ove godine dodijeljena je Adriatic Award - nagrada za najbolju web trgovinu u regiji, koja je pripala web trgovini Gizzmo.hr, vodećoj web trgovini za opremu za mobitele u regiji. Osim u regiji, logično, najbolja je i u Hrvatskoj u kojoj je Web Challenger Award pripao je web trgovini Ecco-verde.hr koja prodaje kozmetiku.
Najbolje web trgovine po mišljenju kupaca u Hrvatskoj su redom: Bijela-tehnika.com, Klimakoncept.hr i Sonusart.hr
Najbolja web trgovina po mišljenju komisije je Muziker.hr
Najbolje nagrade po kategorijama su Gizzmo.hr u kategoriji Consumer Tech. Ecco-verde.hr u kategoriji Food & Health & Beauty, Pethome.hr u kategoriji Home & Garden, Woolf.hr u kategoriji Woolf.hr i Senzacionalno.hr u kategoriji Web Shopping Malls.
Marker, tradicionalno najnagrađivanija hrvatska tvrtka kad je u pitanju razvoj web trgovina, ni ovaj put nije razočarala - među pobjednicima su bile tri njezine web trgovine: Pethome.hr, Woolf.hr i Senzacionalno.hr
Svi prijavljeni web trgovci anketirali su svoje kupce o iskustvu kupovine u njihovoj trgovini i tek s prikupljenih 50 riješenih anketa kupaca su se mogli kvalificirati u natjecanje. Svaku kvalificiranu web trgovinu potom je ocijenila stručna komisija ecommerce, IT, UX i marketing profesionalaca, okupljena posebno za ovu prigodu. Natjecanje je jedinstveno upravo zato što je konačna ocjena svake prijavljene web trgovine sastavljena iz dva važna aspekta – mišljenja kupaca koji opisuju svoje iskustvo kupnje u toj web trgovini te stručne komisije koja provjerava usklađenosti sa standardima i najboljim praksama ecommerce poslovanja.