Tražilica Placeberry namjenjena pretraživanju turističke ponudu dostupna je u alpha verziji, a njezino pokretanje očekuje se u užujku.
PlaceBerry.com svakodnevno automatski prikuplja turističku ponudu (oglase) sa interneta, sprema ih u svoju bazu i naposlijetku korisnicima omogućava da jednostavnim upitima pretražuju tu bazu.
Klikom na link u rezultatima korisnik dolazi direktno na stranicu turističke agencije sa oglasom, na kojoj može obaviti booking. Tražilica prikuplja informacije o smještaju, dodatne aktivnosti koje se nude, udaljenost od centra grada, prijevoza, pošte, i slično. Također, tražilica prati cijene i trendove kretanja cijena u proteklim periodima tako da je moguće jednostavno vidjeti raste li ili pada cijena određenog turističkog aranžmana. U kasnijoj fazi, ići će se prema „one stop shop“ rješenju, tj. uvođenju opcije bookinga na samim stranicama tražilice.
Projekt je nastao potaknut činjenicom da je turizam jedan od tri najčešće pretraživana pojma na internetu, te trendovima koji jednoznačno ukazuju na to da je budućnost interneta u specijaliziranim trazilicama. Radi ogromne količine informacija koja je danas online, općenitim pretraživačima poput Google-a, Yahoo-a i sličnih postaje veoma teško izbacivati konzistentne rezultate koji u zadovoljavajućoj mjeri pogađaju želje korisnika.
Partneri u poduzeću i na projektu su Borna Neuhold, diplomirani inženjer računarstva i elektrotehnike, Alexander Štrbac, diplomirani ekonomist i Luka Lovošević, diplomirani inženjer računarstva. Neuhold je odgovorio na nakoliko naših pitanja u vezi projekta:
Neuhold: U prvoj godini ciljamo na hrvatsko tržište, poslije slijedi širenje Čija je ideja projekt PlaceBerry i na koji način se financira? Placeberry je zajednička ideja pokretača projekta, Alexandera Štrbca i Borne Neuholda. Trenutno se financira iz vlastitih sredstava ali smo u pregovorima s nekim investicijskim fondovima iz Europe. Dio sredstava se očekuje i od Bicora iz PoC programa početkom 2011 godine. Jesu li sredstva od Bicroa uplaćena i može li njihovo kašnjenje usporiti projekt? Sredstava iz Bicroa nisu jos uplaćena, krenut će tek početkom 2011 godine. Njihovo kašnjenje ce sigurno usporiti projekt ali ga neće zaustaviti jer dovršavanje prve faze projekta ciljamo za turističku predsezonu, dakle, početak ožujka. Na koja tržišta ciljate? U prvoj fazi tj u prvoj godini poslovanja ciljamo isključivo na hrvatsko tržište tj hrvatsku ponudu turističkog smještaja. Ta ponuda bit ce dostupna na četiri strana jezika tako da očekujemo korisnike iz cijele regije i Europe. Ideja je da se već u zimskoj turističkoj sezoni ponuda proširi na tržište Slovenije a u sljedećoj ljetnoj na tržiste Crne Gore. Konačni cilj je obuhvatiti europsko tržište. Tko stoji iza programiranja i dizajna i u kojim programskim jezicima je napravljen projekt? Programiranje i dizajn je u potpunosti u našoj izradi, što nas osobno, što naših suradnika s kojima redovno surađujemo. Tim ima velikog iskustva u programiranju i front-end developmentu, no svejedno ovakav jedan nesvakidašnji projekt predstavlja velik izazov. Projekt je napravljen u Microsoft tehnologijama, APS.NET, C# i MS Sql server baza podataka. Je li uzor za osmišljavanje tražilice bio GoHome? Ima li ikakve sličnosti između ta dva projekta? Ideja je "pala" puno prije, jedno ljeto na plaži u Tučepima. Gohome tražilica je bila samo poticaj za razvoj i dokaz da jedan takav koncept moze dobro funkcionirati. Kako planirate privući korisnike na stranicu? SEO ce u početku igrati ključnu ulogu u privlačenju korisnika. Naravno, ići će se i s plaćenim reklamama uglavnom na internetu, dakle Google i Facebook. Odradti će se i PR od kojeg isto očekujemo dobar početni zamah. Uz sve to, stalno ćemo raditi na kvaliteti proizvoda tako da očekujemo da će s vremenom korisnici promijenniti svoje navike i početi koristiti Placeberry.com kao početnu stranicu za pretragu turističke ponude. |