Tko su najpopularniji Twitter korisnici prema Cvrku?

Nedavno osnovani servis Cvrk.org imenik je koji na jednom mjestu okuplja hrvatske Twitter korisnike sa svrhom lakšeg praćenja korisnika iz Hrvatske koji pišu o sadržaju određene tematike.

Da bi se određeni Twitter korisnik našao na Cvrku, mora se prijaviti na samom portalu prateći jednostavnu proceduru, nakon čega će se njegov kanal naći u maksimalno šest grupa (tagova) tematike koju sam odabere. Većina prijavljenih korisnika su kanali iz Hrvatske, no povremeno se 'prošverca' i netko iz regije ili svijeta.

Pregledom ovog servisa, odlučili smo izdvojiti najpopularnije kanale po kriteriju broja ljudi koji ih prate, te smo pronašli ukupno osam kanala s više od tisuću sljedbenika.

Na prvom mjestu nalazi se AppSapp, koji ima 4753 pratitelja, a Tweetove računalne i opće tematike češće objavljuje na engleskom nego na hrvatskom jeziku.

Na drugom mjestu trenutno se sa 3912 pratitelja nalazi hrvatski prodajni stručnjak Alen Majer koji živi i radi u Hrvatskoj i Kanadi, a na svom kanalu svakodnevno donosi i po nekoliko Tweetova o prodaji.

Slijedi ga TechHashTags, koji 2990 pratitelja vjerojatno duguje činjenici da su informacije i linkovi koje objavljuje na engleskom jeziku, a kao što samo ime kaže uglavnom objavljuje informacije vezane uz tehnologiju.

Sljedeći je zaljubljenik u tehnologiju i Apple računala Luka Sučić, čiji kanal Beler ima 1272 pratitelja dok mu je za petama zagrebački bloger bez bloga, Bugov novinar Ivan Brezak Brkan koji trenutno ima 1239 pratitelja, a po količini informacija o događajima na hrvatskom IT sceni koje objavljuje nalazi se u samom vrhu.

Slijedi ga stručnjak za web marketing Mario Frančešević, koji je u trenutku našeg pregleda njegovog kanala imao 1015 pratitelja, Hashdesigns koji objavljuje vijesti o dizajnu i webdizajnu ima 1014 pratitelja i novosadski web dizajner i developer Goran Aničić na svom Twitter kanalu objavljuje IT informacije a ima 1013 pratitelja.

Ukoliko s popisa ovih kanala izbacimo one na engleskom jeziku kako bismo vidjeli kako privući posjetitelje na kanal s hrvatskim sadržajima, možemo primjetiti dvije taktike: prva uključuje samo kvalitetan sadržaj, a druga osim kvalitetnog sadržaja i agresivno praćenje velikog broja kanala u nadi kako će oni uzvratiti čime će praćenje postati obostrano. Doduše, pitanje je koliko se tada u šumi kanala gubi mogućnost primjećivanja pojedinačnog korisnika.