Redizajnirana Coolinarika u pozadini koristi ML i AI

Redizajnirana Coolinarika u pozadini koristi ML i AI

Popularna Podravkina kulinarska web stranica Coolinarika predstavljena je danas uživo putem YouTube kanala.

Navedeni portal koji sadrži oko 200.000 recepata predstavili su moderator Ivan Šarić, direktorica Korporativnog marketinga i komunikacija Podravke Marinke Akrap, CEO agencije Human Vanja Bertalan i food i travel bloger Domagoj Sever.

Coolinarika.com za Podravku nije samo platforma s brojnim receptima koje su ljudi samostalno mogli unositi, već i sjajan marketiški alat i prostor za promociju proizvoda te tvrtke. Coolinarika ima oko 650.000 pratitelja na Facebooku i oko 200.000 na Instagramu. Pokrenuta je još prije 18 godina, a posljednjih 15 godina za njezino održavanje bila je zadužena tvrtka Human koja je napravila i najnoviji redizajn. On uključuje i niz funkcionalnih promjena, pa korisnici sada stranicu mogu pretraživati po razičitim kriterijima: vremenu pripreme, složenosti, namirnicama s kojima korisnik raspolaže i drugima. Jela su podijeljena u 130 glavnih kategorija i preko 2000 podkategorija.

Vanja Bertalan pojasnio je kako je u fokusu nove Coolinarike korisnik, kojem se platforma prilagođava ovisno o njegovim navikama na portalu i dodatnim podacima koje dobrovoljno unese. Coolinarika prepoznaje jezične razlike u regionalnim jezicima poput hrvatskog i srpskog, ali i između hrvatskih dijalekata pa razumije kako primjerice mrkva, mrkvica, šargarepa i karota imaju isto značenje. Osim toga, u njezinoj pozadini je i sustav nazvan "Taste machine" koji koristi strojno učenje (ML) i umjetnu inteligenciju (AI) kako bi znao prepoznati sezonalnost pojedinih jela. To koristi kako ne bi radio greške i primjerice nudio božićne kolače u sednom mjesecu te kako bi znao prepoznati koja su jela popularna u kojem dijelu godine ili čak kojim danima.