Stručnjak za političke kampanje na Internetu Marko Rakar, koji je vodio kampanje Ive Josipovića i Josipa Kregara, održao je na Medijskom utorku predavanje o iskustvima u vođenju Internet kampanje.
Uspješnost kampanje trebala bi se ocijeniti posjećenošću
Jedna od niza tema koje je Rakar spomenuo bila je ona o mjerenju uspješnosti neke web kampanje, pri čemu je zamjerio novinarima kako se ona uglavnom mjerila posjedovanjem Twitter i Facebook računa te brojem onih koji ih prate, te izgledom web stranica. Po njegovom mišljenju ključni element u cijeloj priči trebala bi biti posjećenost web stranica kandidata.
Na naše pitanje kako dobiti točne podatke kojima bi se obavila usporedba između različitih kandidata s obzirom da je upitno koliko bi stožeri bili iskreni, objasnio je kako bi za tako nešto trebali pomoći alati poput Alexe i Google Trendsa, a znakovit može biti i postotak ljudi koji upisuje određeni termin u tražilicu. "Problem Gemiusa je u tome što ne računa podatke koji dolaze izvan Hrvatske, te u tome što koristi podatke isključivo od stabilnih cookieja" rekao je Rakar koji očito ne cijeni previše ovo istraživanje posjećenosti.
Pričajući o padovima servera u vrijeme kad bi veliki broj ljudi dolazio pogledati Josipovićeve viralne video isječke, otkrio je i kako se posjećenost suparničkih web stranica može naslutiti i po hostingu koji se koristi. "Čim on hosta na bluehostu, znamo da nema veliku posjećenost".
Pričajući o Cyber squatterima, Rakar se našalio i rekao kako "nekoliko ljudi drži sva imena iz telefonskog imenika" te pojasnio kako je trebalo proći malo vremena dok su oslobodili accounte koji su im trebali na Twitteru i Facebooku, a koje je netko drugi zauzeo pod imenom Ive Josipovića.
Ignorirajte komentare
Govoreći o komentarima koji se pojavljuju iza članaka Internet portala, Rakar je rekao kako su netočne priče kako 50-ak SDP-ovaca planski utipkava komentare na člancima, već bi ponešto komentirali samo kolega i on. "Ignorirajte komentare, to je bitka koju ne možete dobiti, i koja je potpuno besmislena", misli Rakar, koji ih uspoređuje s Internet anketama.
Osvrnuo se i na sukob između ljudi koji se bave Internetom i onih koji se bave marketingom, istaknuvši nekoliko primjera koji su ukazivali na nedovoljnu informiranost marketingaša na računalnom polju.
Ideju mikrotargetiranja ocijenio je dobrom, uz uvjet da se dobro koristi. Pojasnio je kako nema smisla ciljati na npr. studente iz Splita ako će ih se potom odvesti na naslovnicu kandidata. Mikrotargetiranje treba dovesti do stranice s porukom za publiku koja se dovede, pojasnio je Rakar.
Rakarovo predavanje održano je na Medijskom utorku u Hrvatskom društvu za promicanje informatičkog obrazovanja u Ilici 42. Tema sljedećeg utorka bit će novi Zakon o HRT-u.