Ministarstvo unutarnjih poslova Republike Hrvatske upozorilo je danas na sedam najčešće korištenih financijskih online prijevara.
CEO prijevara / direktorska prijevara
CEO prijevara ili direktorska prijevara vrsta je prijevare u kojoj se varalice pretvaraju da su šefovi ili nadređeni u organizaciji žrtve i prijevarom je navode da uplati novčani iznos na lažni račun ili da neovlašteno doznači novce s poslovnog računa.
Prijevara s računima
Prijevara s računima vrsta je prijevare u kojoj se varalice pretvaraju da su klijenti ili dobavljači i navode žrtvu da plati račune na drugi bankovni račun. MUP nije dao više informacija o ovoj vrsti prijevare, no rep.hr je o njoj već obavijestio u dva navrata. U oba slučaja radilo se o sofisticiranoj prijevari jer se komunikacija sa žrtvom nadovezivala na postojeću raniju komunikaciju, zbog kojeg oštećena strana nije imala razloga posumnjati u lažni identitet varalica koje su se predstavile kao postojeći klijenti i zatražili uplatu očekivanog računa nudeći prilikom toga njihov novi broj računa. Jedan takav slučaj policija je nedavno riješila, a u drugome je oštećena tvrtka Saše Cvetojevića.
Krađe identiteta
Krađe identiteta razlikuju se ovisno o načinu komunikacije.
Vishing ili krađa identiteta pozivom je telefonska prijevara u kojoj prevaranti zovu žrtvu i pokušavaju je navesti da im otkrije svoje osobne, financijske ili sigurnosne podatke ili uplati novčana sredstva.
Phising ili mrežna krađa identiteta lažnim porukama e-pošte je prijevara u kojoj prevaranti šalju lažne poruke e-pošte kojima žrtvu pokušavaju navesti na dijeljenje osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka.
Smishing ili krađa identiteta SMS-om je pokušaj je prevaranata da dođu do osobnih, financijskih ili sigurnosnih podataka putem tekstualne poruke.
Meta phishing kampanja u 2020. godini bile su i hrvatske državne tvrtke, zbog čega je Zavod za sigurnost informacijskih sustava tada objavio i upozorenje.
Krivotvorene mrežne stranice banaka
Krivotvorena internet stranica neke banke je metoda koja se u pravilu koristi u "paketu" s lažnim emailovima koji se predstavljaju kao banka klijenta i sadrže link na krivotvorenu mrežnu stranicu. Jednom kada žrtva klikne na poveznicu, koriste se razne metode prikupljanja financijskih i osobnih informacija. Stranica često kopira izgled pravih stranica banke uz manje ili veće razlike.
Romantične prijevare
U romantičnim prijevarama, varalice se pretvaraju da su zainteresirane za romantičnu vezu. One se obično događaju na web stranicama za upoznavanje, a varalice često koriste društvene medije ili e-poštu za uspostavljanje kontakta.
Krađa osobnih podataka
Meta prijevara često su i osobni podaci koji se znaju prikupljati kroz kanale društvenih medija. Investicijske prijevare i prijevare u online kupovini: Žrtva se četo navede na zaključak da je na tragu pametnog ulaganja ili joj se da izvrsnu lažnu online ponudu.