Jutarnji će ove godine doživjeti redizajn, uvest će se naplata premium sadržaja, a priprema se i agregator ponuda grupne kupnje, rekao nam je u telefonskom razgovoru za rep.hr direktor EPH-ovog Europa digitala Petar Pavić
Na LinkedIn grupi New order najavili ste promjene na Jutarnjem i agregator ponuda stranica za grupnu kupnju. Što sve planirate?
Mi smo već duže vrijeme u projektu kojim se pripremamo za novi koncept prezentacije sadržaja i naplate. Većina sadržaja ostat će besplatna, a iza payed walla će biti premium sadržaj, autorski, kao i napredne funkcionalnosti za nove platforme poput iPada.
Kakav model plaćanja planirate?
Postojat će mogućnost pretplate ili plaćanja po pročitanom sadržaju (pay per view) koji bi se naplaćivao preko PayPala (PayPal još nije došao u Hrvatsku "do kraja" pa još treba vidjeti što će biti s time), kreditnih kartica, SMS-ova kao i novih metoda poput Knopsa, ali i drugih.
U fokusu će biti nova prezentacija sadržaja na portalu, promjene neće biti toliko vizualne koliko funkcionalne, a ponudit ćemo i inovacije, tj. omogućiti konzumiranje Jutarnjeg na raznim digitalnim platformama.
U istom smjeru trebali bi ići i drugi EPH-ovi web projekti poput Glorije, Autokluba, Slobodne Dalmacije, Sportskih novosti i drugih.
Kolike će biti cijene za pay per view model?
Radne cijene imamo, ali ih još modeliramo, nismo još zreli za izlazak prema vani s iznosima.
Što je s agregatorom stranica za grupnu kupnju?
Pozicija je vrlo jednostavna - EPH je centar najraznovrsnije digitalne mreže u Hrvatskoj i prirodno je da s tim medijskim utjecajem razmišlja i o centralnom mjestu za dnevne ponude neovisno o ponuđaču.
Ideja je skup postojećih projekata i novih agregacijskih koncepata.
S obzirom da se radi o tvrtki velike snage, pretpostavljam da idete s komercijalnim pristupom?
Idemo na mix. Inače, prvi zadatak bit će pozicionirati novi projekt da ga korisnici prepoznaju.
Otkad ste jučer spomenuli pokretanje agregatora danas su startala dva, a u pripremi su još barem dva. Bojite li se konkurencije?
Kao tržište u fazi gdje nismo inovatori, gledamo što se vani događa i idemo u klon modele, samo je pitanje tko će najspretnije i najbolje to obaviti.
Ako svi to naprave dovoljno dobro, ostaje pitanje 'medijskog pusha' tj. onaj tko ima najveće mišiće može kanalizirati usere prema svom projektu.
Kad će sve to startati?
Teško je reći točno, no bit će tijekom ove godine.