Optima telekom svojim korisnicima blokirala je izravno slanje elektroničke pošte kako bi se onemogućilo slanje "spam" poruka te različitih virusa i crva preko korisničkih računala zbog zaštite Optiminih i svih ostalih korisnika.
Blokirano je izravno slanje elektroničke pošte na internet servere osim na Optimin SMTP server mail.optinet.hr, a blokadu Optimini korisnici mogu zaobići podešavanjem odlaznog servera u klijentu elektroničke pošte na mail.optinet.hr.
Korisnici koji nemaju ispravno podešene klijente korisničke pošte, mogu ih podesiti prema uputama na http://www.optima.hr/podrska/podrska-korisnicima/preuzimanje-uputa pod OptiNET e-mail, ovisno o klijentu kojeg koriste ili nazivanjem Službe za korisnike na 0800 0088.
Svi koji zbog poslovnih razloga imaju potrebu izravnom pristupanju nekom drugom serveru osim mail.optinet.hr, također mogu nazvatu službu za korisnike. Ova obavijest se ne odnosi na poslovne korisnike koji koriste uslugu stalnog pristupa internetu.