Oglasnik grupacija arbitražom nije uspjela povratiti domenu Edukacija.hr, koju je izgubila prije par mjeseci jer ju je zaboravila produžiti.
Navedena grupacija u Hrvatskoj je poznata po stranicama kao što su Oglasnik.hr, Posao.hr i Auti.hr, a Edukacija.hr projekt je koji je pokrenut još 2005. godine. Pokretač tog portala bila je tvrtka Internet posao, a u vlasništvo Oglasnika došla je 2012. godine kad je akvizirao navedenu tvrtku zbog kupnje portala Posao.hr
Netko u Oglasniku je u svibnju ili lipnju zaboravio produžiti vlasništvo nad domenom Edukacija.hr, što je iskoristila bugarska tvrtka Tool Domains koja je postala njezin novi vlasnik. Oglasnik ju je htio otkupiti natrag, za što je Tool Domains tražio 4500 eura, na što hrvatska tvrtka nije htjela pristati, već je pokrenula arbitražu - plaćeni postupak koji u sličnim situacijama provodi CARNET koji upravlja .hr domenama i odlučuje o njihovom eventualnom oduzimanju.
Uspjeh arbitraže ovisi o ispunjenja četiri uvjeta koji su preduvjet za oduzimanje domene trenutnom vlasniku. Kako bi se utvrdilo jesu li oni ispunjeni, trenutni vlasnik domene i podnositelj zahtjeva arbitru moraju poslati odgovarajuće tvrdnje i dokaze, što je u ovom slučaju imalo i zabavnu stranu. Oglasnik je primjerice tvrdio kako je Edukacija.hr njihov poznati brend, što je Tool Domains negirao istaknuvši kako se navedeni pojam na Googleu pretražuje tek 20 puta mjesečno, dok primjerice 24sata.hr ima 19.000 pretraživanja mjesečno, a 24sata čak 568.000 pretraživanja. Naveli su i kako je trenutni promet prema navedenoj domeni 25 posjeta dnevno. U svojoj izjavi čak su naveli kako domeni treba novi vlasnik jer 25 posjeta dnevno nakon toliko godina upravljanja ukazuje na loše upravljanje domenom. Neke od njihovih tvrdnji u Oglasniku su nazvali klevetama.
Za vrijeme postupka, obje strane pokušale su postići kompromis, pa je Oglasnik ponudio 400 dolara za domenu navodeći kako je to iznos koji nude zbog utrošenog vremena i troškova registracije, dok je Tool Domains smanjio iznos sa 4500 na 2000 eura, istaknuvši kako već ima ponudu u navedenom iznosu od treće strane, te ne misli ići ispod te cijene, na što Oglasnik nije htio pristati.
Arbitrica Maja Praljak gore navedene tvrdnje o broju upita putem Googlea nazvala je promašenim, jer Edukacija i 24sata nisu portali sličnog tipa. Međutim, zaključila je kako je pojam 'edukacija' pojam generičkog tipa i ne može sam za sebe biti zaštićen žigom, a Oglasnik ničim nije obrazložio ni dokazao da navedeni naziv ima ugled ili predstavlja trgovačko ime. Iz tog razloga nije ispunjen prvi uvjet arbitraže da ime domene mora biti isto ili slično imenu na koji treća osoba ima pravo.
Iako su ostali uvjeti koji se odnose na dovođenje korisnika u zabludu, izostanak legitimnog interesa novog vlasnika na domenu i korištenju domene suprotno načelu savjesnosti i poštenja bili ispunjeni. činjenica da prvi uvjet nije ispunjen rezultirali su time da domena nije oduzeta, a vrijeme će pokazati tko će je naknadno otkupiti od bugarske tvrtke.