Microsoft Bing, tražilica koja je inače prilično zaostaje za Googleom, napravila je revolucionarni potez uvođenjem umjetne inteligencije u novu verziju Binga.
On kombinira modele nove generacije OpenAI GPT-a i Microsofotovog Prometheusa i donosi potpuno novi pristup pretraživanju Interneta. Ova promjena prva je ozbiljnija promjena u pretraživanju u zadnjih oko 20 godina te je Microsoft želi iskoristiti kako bi popularizirao Bing i Edge u koji je integrirana. Klasični Bing i dalje je dostupan na svojoj staroj adresi, a za novi se potrebno upisati u listu čekanja. Microsoft korisnicima nakon upisa na listu čekanja lukavo nudi i brži pristup novim mogućnostima ako Edge postave za defaultni browser na svom računalu.
Mogućnosti nove tražilice predstavljene su u gotovo jednosatnom videu, zbog čega smo u članku radi uštede vremena istaknuli linkove na ključne dijelove videa. Prezentaciju je započeo CEO Microsofta Satya Nadella koji je istaknuo kako je budućnost aplikacija u agentima odnosno kopilotima koji pomaže ljudima. Isti izraz upotrijebio je i dopredsjednik Microsofta Yusuf Mehdi, koji je rekao da novi Bing ne samo da daje search rezultate kao klasične tražilice, nego također daje odgovore na pitanja, omogućuje chat i kreira željeni sadržaj.
On je trenutne upite korisnika podijelio u tri kategorije (15:40 u videu) istaknuvši kako dosadašnje tražilice nisu u stanju odgovoriti na dio zahtjeva. Naveo je (18:00) i tehnička dostignuća koja su im omogućila novi način pretraživanja a temelje se na novom jezičnom modelu nove generacije koji je jači od ChatGPT-a i prilagođen pretraživanju. Njihov Prometheus model pri tome i unaprjeđuje relevantnost ponuđenih odgovora.
Kako izgledaju novi rezultati pretraživanja?
Na (20:26) Mehdi je demonstrirao mogućnosti novog načina pretraživanja s naglaskom na davanje odgovora, chat i mogućnost kreiranja. Polje za unos sada je prošireno i obuhvaća do 1000 znakova. U prvom primjeru usporedio je stare i nove rezultate za pretragu o najutjecajnijim meksičkim slikarima i njihovim najboljim slikama. Rezultati pretrage u obliku linkova prikazuju se s lijeve strane, a izbor odgovora (koji izvore prikazuje kao brojevne indekse) s desne strane. Dao je i druge primjere poput odgovora na pitanje hoće li određeni model dvosjeda stati u njegov auto kojim ga želi prevesti, na što je u desnom dijelu dobio i konkretne dimenzije tog komada namještaja i prostora koji ima u automobilu. U ovom primjeru pokazao je i kako Bing nije siguran u sve odgovore i kako u određenim slučajevima daje odgovarajuće ograde. Dao je i druge primjere poput usporedbe prednosti i nedostataka proizvoda koje zanimaju i pomoći Binga pri kuhanju.
Chat se može nadovezati na rezultate pretraživanja
Predstavio je (25:09) chat, koristan kod slučajeva poput primjerice planiranja puta i istraživanja kupnje. Kod izbora chata, Bing prenosi desnu kolonu odgovora i omogućava postavljanje pitanja koja mogu imati i do 2000 znakova. Neki od primjera korištenja je razgovor o traženju proizvoda koji nekome odgovara ili sastavljanju prijedloga što sve obići tijekom trodnevnog putovanja.
Kreiranje sadržaja (30:45) demonstrirao je kroz primjer sastavljanja osobnog maila u kojem je složio prijedlog puta i preveo ga na strani jezik. Mehdi u svojoj prezentaciji nije upozoravao na nesavršenosti, no trenutno iskustvo s internet prevoditeljima i pretraživanjem jasno pokazuje da svi rezultati ne moraju biti savršeno pouzdani pa je dobro provjeriti izvore koji su indeksirani, kao što ni sastavljeni tekst i prijevodi nisu uvijek bez grešaka.
Edge prebacuje i kod iz jednog programskog jezika u drugi
Sve što Bing nudi, nudi i u Edgeu (33:50). Pomoću Binga u Edgu korisnik može otvoriti Edge i zatražiti sažetak najbitnijih informacija iz primjerice detaljnog financijskog izvješća objavljenog na webu. Developerima će posebno biti zanimljiv primjer u kojem je Edge (koristeći Github CoPilot) djelić koda napisan u Pythonu preveo u Rust (36:24).
U šali bi se moglo reći da će uz nove opcije svi postati i influenceri. Edge između ostalog može napisati prijedlog objave za društvene mreže, uz prethodne inpute o temi i načinu na koji je post napisan.
CEO OpenAI-ja Sam Altman (39:05) otkrio je kako u pozadini pretraživanja njihov model prilagođen za potrebe pretraživanja. Uvjeren je kako će promjene rezultirati većom produktivnosti i kvalitetom života, dok je Dena Sunders iz Binga govorila je o tehničkoj pozadini proizvoda. Između ostalog, u svojoj prezentaciji spomenula je i promjene na platformi i Azure koji podržava skaliranje kako bi milijuni korisnika rezultate mogli dobiti u realnom vremenu. Štoviše, izjavom kako ne postoji kompanija koja je to mogla napraviti kao Microsoft i Bing, bacila je rukavicu u lice Googleu koji možda već priprema odgovor na Microsoftov izazov. Prema trenutnim podacima Statcountera, Chrome trenutno ima 65,4 postotni udio na tržištu, a Edge tek 4,46 posto.
Microsoftova AI stručnjakinja Sarah Bird (46:16) govorila je i o tome kako je potrebno vrijeme i suradnja korisnika kako bi se novi Bing nastavio razvijati i postati još bolji.