Laqo osiguranje izgradilo muzej u metaverseu

Laqo osiguranje izgradilo muzej u metaverseu

Croatia osiguranje uvjerljivi je predvodnik u digitalizaciji među hrvatskim osiguravateljskim kućama, a njihov najnoviji projekt je virtualni Muzej osiguranja koji se nalazi unutar Decentraland platforme.

Croatia je u protekle tri godine uložila više od 30 milijuna eura u digitalizaciju, a u ovoj godini planira uložiti još 10 do 15 milijuna. U odjelima koji pokrivaju IT i digitalno imaju oko 200 zaposlenih, a rep.hr je pratio njihove dosadašnje ozbiljne projekte poput pokretanja LAQO aplikacije - najnaprednije aplikacije za osiguranje u Hrvatskoj, koju su s vremenom unaprijedili brojnim tehnološkim mogućnostima poput nagrađivanja sigurnost stila vožnje i mjerenja potrošnje CO2.

Prvi muzej osiguranja u metaverseu njihov je najnoviji projekt koji je za njih kao investicija financijski zanemariv, ali predstavlja iskorak u novo područje koje ima potencijala zbog čega je i Facebook promijenio ime i odredio ga kao smjer razvoja. Za LAQO osiguranje muzej je eksperiment kojim žele vidjeti mogu li privući nišni dio populacije.

Pred medijima su ga predstavili predsjednik Uprave Croatia osiguranja Davor Tomašković, direktorica Sektora za digitalni razvoj Croatia osiguranja Ana Zovko i Davor Bruketa, kreativni direktor Bruketa&Žinić&Grey, Oni su okupljenima ispričali iskustva s pokretanjem ovog projekta za koji je primjerice trebalo i otkupiti virtualnu zemlju na kojoj su izgradili virtualni muzej osiguranja, što je predstavljalo i manji računovodstveni izazov s obzirom da se virtualna zemljišta u Decentralandu kupuju MANA kriptovalutama.

Decentraland je platforma pokrenuta 2017. godine kojoj se može pristupiti kroz aplikaciju na računalu ili kroz browser. LAQO muzej osiguranja nalazi se na karti dolje desno, na koordinatama (79,-138). Jednom kad posjetitelj uđe u muzej, po njemu se može kretati koristeći okruglu crnu plohu koja predstavlja moderni lift. Muzej sadrži određene duhovite detalje koje većina posjetitelja vjerojatno neće uočiti iz prve, pa je primjerice na katu koji prikazuje birokraciju na računalu službenika koji se nalazi na pauzi otvoren pasijans.

Govoreći o perspektivama metaversa, Davor Bruketa, kreativni direktor agencije Bruketa&Žinić&Grey rekao je: „Proteklih godina, metaverse je bio u fokusu javnosti koja je suviše nestrpljivo očekivala nerealne pomake u razvoju platformi i hardwarea. Sada se javnost bavi AI botovima, dok globalne tehnološke kompanije i dalje ulažu ogromna sredstva u metaverse. Iako je Muzej osiguranja na Decentralandu prvenstveno komunikacijski motiv, šala kojom želimo ukazati da je nekim osiguravateljnim praksama mjesto u povijesti, LAQO se za stalno nastanio u metaversu i namjerava iskoristiti svaku priliku koju će taj kanal otvoriti u budućnosti. Tamo se pridružio stotinama globalnih brandova koji eksperimentiraju s novom dimenzijom digitalne socijalizacije i svim njenim efektima na poslovanje, na društvo i na pojedinca.“

Croatia osiguranje je među rijetkima u Hrvatskoj koji za sada eksperimentiraju s metaverseom. Za kraj je zanimljivo podsjetiti kako je poduzetnik Hrvoje Prpić još 2009. godine najavio pokretanje svog virtualnog shopping centra Trillenium, čija je ideja prilično slična današnjoj ideji metaversea. Prije 14 godina bila je daleko ispred svog vremena, što je vjerojatno jedan od razloga zbog kojih taj projekt tada nije uspio.