Koje metode su pomogle u gradnji posjećenosti rep.hr-a

Koje metode su pomogle u gradnji posjećenosti rep.hr-a

Posjećenost je jedan od važnijih kriterija kad je u pitanje ocjena uspješnosti nekog web portala, a na hrvatskom webu detaljnije upute o tome kako je graditi nedovoljno se spominju.

Iz tog razloga, ovog tjedna bavit ćemo se temom gradnje posjećenosti, koju počinjemo s člankom o gradnji posjećenosti portala rep.hr koji postoji od veljače 2009. godine i trenutno bilježi oko 20.000 jedinstvenih posjetitelja mjesečno prema Gemiusu. (Siječanj 2010: 22.644 posjetitelja)

Neke metode za povećanje posjećenosti koje smo koristili prihvatljive su za puno manje portale, a neke za puno veće portale od rep.hr-a. Ovdje ih navodimo uz ocjenu njihove uspješnosti:

Tražilice, tj. Google

Kvalitetan SEO (Optimiziranost web portala za tražilice) u današnje vrijeme iznimno je važan u gradnji posjećenosti jer velik broj posjetitelja dolazi preko tražilica. O kolikom broju posjetitelja se radi najbolje prikazuje primjer našeg portala na kojem je od jedinstvenih posjetitelja u veljači njih čak 66,5 posto došlo putem tražilica. Ovaj postotak osim o SEO-u, ovisi i o nizu drugih faktora, a cilj svakog portala je imati što više posjetitelja čiji interesi odgovaraju sadržaju portala jer je kod takvih najveća mogućnost da će postati stalni posjetitelji. Veliki broj sadržaja također pridonosi većem broju rezultata na Googleu, a inteligentnim korištenjem SEO-a kod pisanja članaka moguće je prestići i jače portale kod nekih ključnih riječi.

Društvene mreže

Broj korisnika Twittera u Hrvatskoj nije veliki, no značajan je za svakoga kome su bitne ciljne skupine u kojima su IT-ovci i novinari. Osim što smo putem Twittera dobili posjetitelje ovog profila, praćenje njihovih profila ponekad posluži i kao izvor vijesti na portalu. Naš profil na Facebooku raste znatno sporije, no i on se pokazao jednostavnom i korisnom metodom, pogotovo kad se gleda dugoročno. LinkedIn trenutno ne koristimo aktivno, dok druge mreže nismo pokušali koristiti u svrhu promocije portala.

Forumi

Nismo se upuštali u izradu našeg foruma iako prema informacijama koje posjedujemo forumi imaju snažan utjecaj na posjećenost web stranica, no zahvaljujući dogovorima s portalima forum.hr i webmajstori.net uspjeli smo dobiti i određeni broj posjetitelja preko tih stranica. Forumi su izvrsno mjesto za dobivanje ciljanih skupina posjetitelja, no treba biti oprezan jer se reklamiranje na forumima često sankcionira.

Vodeći portali

Prenošenje ekskluzivnih vijesti s našeg portala pokazalo se vrlo korisnim po pitanju povećanja posjećenosti na dan kad je vijest objavljena. Recept za pronalaženje ekskluzivnih vijesti je prilično složen, a za objavu na drugim portalima najviše pomažu reputacija i poznanstva. Velikim portalima u interesu je imati dobre priče, no važna su im reputacija (kako ne bi objavili nešto netočno), a poznanstva pomažu kako bi novinari većih portala što prije uočili neku vijest.

Konferencije i drugi događaji

Medijska sponzorstva i sudjelovanja na raznim konferencijama po našem iskustvu nisu dali vidljive rezultate, no zacijelo dugoročno grade dobar imidž i prepoznatljivost u stručnim krugovima.

Budućnost?

U budućnosti planiramo pokretanje newslettera i kampanju s duhovitim oglasima na YouTubeu. Vjerujemo kako je newsletter dobar način na podsjećanje posjetitelja koji nemaju naviku redovitog dolaska na portal da on postoji, kao i prilika za isticanje zanimljivih vijesti i oglasa za posao, dok su viralni video oglasi prilika za dodatnu besplatnu video promociju čija uspješnost ovisi o kvaliteti samih oglasa.

Ukoliko imate bilo kakvih pitanja ili želite podijeliti Vaše iskustvo kreiranja posjećenosti na portalima, slobodno nas kontaktirajte mailom ili preko komentara članka. Ovog tjedna planiramo objaviti još nekoliko članaka po pitanju gradnje posjećenosti.

Kako poslovni portali grade posjećenost?

Poslovni.hr, Business.hr, Limun.hr i Liderpress.hr odgovorili su na naša pitanja i otkrili što se po njihovom iskustvu pokazalo dobrim a što lošim kad je u pitanju naša ovotjedna tema: građenje posjećenosti.