Gregor Ackremann i njegova tvrtka 234 prodali su portal KreniZdravo Novoj TV.
KreniZdravo je zdravstveni portal nastao 2010. godine kad je na internetu nedostajalo sadržaja vezanih uz zdravlje i medicinu te je vrlo brzo postigao veliku posjećenost. Ackermann je za rep.hr rekao kako portal danas ima oko tri milijuna posjetitelja mjesečno, što ga čini najposjećenijim zdravstvenim portalom u regiji. Prodajom portala Novoj tv, tvrtka 234 htjela se fokusirati na agencijsku djelatnost, a Nova tv koja je zainteresirana za širenje svog portfelja dobila je još jedan vrlo posjećeni portal.
Vrijedi spomenuti da je KreniZdravo jedan period u prošlosti koristio RTL-ovu poddomenu, no to nije bila nikakva akvizicija, nego suradnja u kojoj se RTL bavio prodajom oglasnog prostora uz proviziju. Nakon ove akvizicije, autori na portalu neće prijeći na Novu tv, već će ona zaposliti novog urednika, a ostala mjesta ispuniti svojim kadrovima.
Upitan za komentar kako je uspio izgraditi vrlo posjećen portal, Ackermann je za rep.hr rekao
Uvijek je dobro naći nišu u kojoj nema sadržaja. Tek kasnije pojavili su se mnogi drugi portali, ali smo po metrikama uvijek bili puno bolji.
Glavni razlog je što smo jako pazili na korisnike i bili s njima u interakciji. Pratili smo što im ne odgovara, radili smo tehnološke testove, prilagođavali boje, fontove, sadržaj...
S obzirom da se radilo o "your money your life" sadržaju, krivi savjet nekoga bi mogao koštati života, pa smo za zdravstven sadržaj uvijek angažirali stručnjake. Postoji primjerice i PLIVAzdravlje koji je ozbiljan portal, ali mi smo se uz to trudili i pisati jednostavnim jezikom da i netko tko nije vičan stručnim izrazima može sve razumjeti.
Kakva je bila posjećenost?
Fokusirali smo se na evergreen sadržaje, pa 80 posto posjetitelja dolazi preko Googlea. Dnevne teme stvaraju isti trošak, a puno kraći život, zbog čega nismo imali visok postotak stalnih posjetitelja, ali smo imali obožavatelje
Koliko je bilo lako izgraditi takav portal, pretpostavljam da je trebalo vremena da se počnu ostvarivati odgovarajući prihodi?
U početku je to bila velika borba. Recimo, 2012. godine je portal imao dosta posjetitelja, ali nismo imali neko financiranje. Direknih oglašivača nije bilo, tražio sam kako portal napraviti profitabilnim, a agencije nisu fermale manje medije.
Skužio sam da preostaje programatsko oglašavanje, odnosno programatski marketing bez direktnog kontakta između oglašivača i medija.
Doveo sam ga do jako visoke razine i naša tvrtka danas radi programatsko oglašavanje za oko 80 hrvatskih medija - RTL grupu, Telegram,... optimiziramo im takvu vrstu oglašavanja.
Jedno vrijeme smo imali i webshop, s obzirom da smo znali što muči ljude koji dolaze na naše stranice, pa smo znali i koji im proizvod ponuditi. Ako netko gleda članak o tome kako hidrirati lice, jasno je da je idealan kupac odgovarajućeg proizvoda za hidratizaciju. Ako gleda nešto o imunitetu, logično je ponuditi mu vitamin C.
Ali to je bio drugi smjer, a kod webshopa ima puno posla, tu je i skladište... zato smo odustali od toga i fokusirali se na drugi dio oko marketinga.
Do prodaje je došlo na inicijativu Nove TV, a iznos transakcije ostaje nepoznat.