Facebook objavio whitepaper o regulativi online sadržaja

Facebook objavio whitepaper o regulativi online sadržaja

Društvena mreža Facebook objavila je danas dokument o regulativi online sadržaja koji postavlja nekoliko pitanja na koja bi se regulativa online sadržaja mogla usredotočiti.

PDF dokument na 24 stranice bazira se na nedavnim pomacima koji se tiču te teme, uključujući zakonodavne aktivnosti i znanstvene rasprave. U njemu se ističu četiri pitanja koja zadiru u samu srž rasprave o reguliranju online sadržaja:

Kako reguliranje sadržaja može na najbolji način ostvariti cilj smanjenja štetnog govora uz istovremeno očuvanje slobode izražavanja?
Kroz inzistiranje na sustavima poput kanala za prijavu sadržaja koji su jednostavni za korištenje ili vanjskog nadzora politika i provedbe odluka te propisivanje procedura kao što su povremeno javno izvještavanje o provedbi odluka, regulativa bi mogla pružiti vladama i pojedincima informacije koje su im potrebne za precizno ocjenjivanje aktivnosti i napora kompanija na društvenim mrežama.

Kako regulativa može unaprijediti odgovornost internetskih platformi?
Regulatori bi mogli razmotriti postavljanje određenih zahtjeva pred kompanije, poput objave njihovih standarda koji se odnose na sadržaj, savjetovanja s dionicima prije značajnih izmjena u standardima ili stvaranja kanala putem kojeg bi se korisnici mogli žaliti na odluke kompanije o uklanjanju ili ostavljanju objavljenog sadržaja.

Bi li regulativa trebala zahtijevati od kompanija ostvarenje određenih ciljeva?
Kompanije bi se moglo poticati na ispunjavanje specifičnih ciljeva, primjerice da učestalost kršenja pravila zadržavaju ispod dogovorenog praga.

Bi li regulativa trebala definirati koji bi „štetan sadržaj“ trebao biti zabranjen na internetu?
Zakone kojima se ograničava govor uglavnom provode predstavnici zakona i sudovi. Proces upravljanja sadržajem na internetu bitno se razlikuje. Vlade bi trebale odrediti pravila kojima će se obuhvatiti složenost tog procesa – koja će prepoznavati preferencije korisnika i razlike između internetskih usluga, koja će se moći primjenjivati različitim intenzitetom i koja će biti fleksibilna s obzirom na jezik, trendove i kontekst.

Rep.hr-ov YouTube kanal odnedavno donosi više sadržaja. Pretplatite se ovdje.