Gemiusova lista za prosinac ne sadrži vodeće EPH-ove portale, jer je Petar Pavić iz EPH Digitala donio odluku o povlačenju s istraživanja.
Pavić je u telefonskom razgovoru za Rep.hr pojasnio kako je to trenutna odluka koju je donio jučer zbog nezadovoljstva metodologijom u tehnološkom i poslovnom smislu. EPH-ovi portali maknuti su s popisa na Audience.com.hr za prosinac, dok se u Gemius Exploreru za prosinac ipak vide, ali samo iz razloga jer taj popis bude spreman dan ranije, pa Pavić nije stigao spriječiti njegovu objavu.
EPH kao lider na hrvatskom tržištu weba s više od 20-ak portala i ukupnim dosegom većim od 70 posto smatra da ima pravo na ovakve poteze, te vjeruje kako bi dugoročno mjerenja Internet medija ili portala trebalo približiti standardima i iskustvu većih i stranih tržišta.
Što EPH zamjera Gemiusu?
EPH ima više zamjerki, a jedna od njih je što pravila Gemiusa ne dopuštaju redirekciju na strani globalni site. Konkretno, EPH bi nakon preuzimanja licence jednog svjetskog brenda (sukladno pravilima tog brenda) htio preusmjeriti lokalni site na glavni međunarodni site na .com domeni, te ističe kako je Hrvatska jedina država u kojoj Gemiusova pravila to ne dopuštaju.
Također vjeruje da svaka mreža ima pravo odlučiti hoće li se na istraživanju pojaviti kao mreža u kojoj su zbrojeni svi portali ili kao pojedinačni medij, te navodi kako je to moguće u Nielsenovom mjerenju za SAD u kojem New York Times na ljestvici stoji samostalno dok CNN network objedinjuje Fortune i druge siteove jer tako oni žele.
Kritizirao je i nedovoljno jasne metodologije mjerenja Gemiusa, a rekao je i kako EPH nije jedini koji je nezadovoljan, te trenutno razgovara s predstavnicima drugih velikih portala.
Pavić nam nije htio reći o kojim portalima se radi i koji su njihovi trenutni stavovi, no iz neslužbenih izvora izvan Styrije doznali smo kako je i ta kuća razmišljala o izlasku iz Gemiusa, prvenstveno zbog nezadovoljstva prikazanim brojkama, s obzirom da neki portali poput Večernjeg dio posjeta imaju i izvan Hrvatske što Gemius ne bilježi.
Iz izjava ljudi koji vode vodeće portale može se zaključiti da bi bili spremni ući u druga istraživanja poput Gemiusa. Rep.hr ima u planu ponuditi takvo istraživanje čija je izrada tek u ranoj fazi, a tu su i drugi projekti koji nude samo osnovne podatke. Digitalna mreža objavljuje javno dostupne podatke s Google Adplannera koji nisu sasvim pouzdani, a Snajper u dogovoru s nekoliko portala objavljuje njihove osnovne Google Analytics podatke. Za veće agencije poput MediaPulsa se zna kako mogu izraditi odgovarajuće alate ukoliko procjene da za njima postoji potražnja na tržištu, no one ranije nisu htjele ići u takav posao.
Kako izgleda Gemiusova ljestvica u prosincu?
Što se Gemiusovog istraživanja u prosincu tiče, sukladno ranijim najavama vratio se 24sata.hr, dok su 5., 11.. i 12. mjesto iz studenog oslobođeni odlaskom Jutarnjeg, Gorile i Slobodne Dalmacije.
Rekordna posjećenost Vip.hr-a, Igre.hr-a, MacKorisnika...
Većina stranica zabilježila je pad u prosincu, ali ima i onih koji bilježe osobne rekorde.
Vip.hr i Igre.hr zabilježili su najveću posjećenost do sada. Vip.hr u prosincu je rastao 21,28 posto na 183.539 posjetitelja (24. mjesto), a Igre.hr 26,65 posto na 167.234 posjetitelja (27. mjesto). Već smo u više navrata pisali kako je plan Daria Markusa Igre dovesti u top 15 na Gemiusu do kraja godine.
Među siteovima koji bilježe svoje rekorde nalaze se i Meteo-info.hr (31. mjesto), Kuharica.hr (41.), Recepti.hr (55.), IdemVan.hr (56.) i CroChef.com (57.)
Svoj rekord svih vremena ostvario je i MacKorisnik koji je uz impresivan rast od 99,52 posto skočio na 161. mjesto ljestvice sa 17.486 posjetitelja.
Uključio se i igrice888.com
Što se novouključenih portala tiče, najjaču poziciju ima portal Igrice888.com webmajstor Šime Bugarije iz Bibinja, koji se nalazi na 109. mjestu sa 33.883 posjetitelja. Njegov portal funkcionira već godinu dana, te ga planira dalje razvijati. Na upit hoće li ostati u Gemiusu kad se uvede naplata odgovara kratkim ne.
Novouključeni su također Mob.hr koji je s 27.294 posjetitelja zauzeo 128. mjesto i DomaTV.hr koji je s 20.759 posjetitelja na 146. mjestu, no s obzirom da je emitiranje televizijskog programa počelo tek u siječnju, jasno je da u tom mjesecu slijedi veliki rast posjeta.
Po prvi put na ljestvici se našao i ZdravZivot.com.hr NCL media grupe (treba razlikovati od istoimenog portala s crticom u imenu tvrtke Medical Intrade) koji je zabilježio skromnih 2076 posjeta te zauzima pretposljednje, 275. mjesto.
Top lista nakon izlaska Jutarnjeg, Gorile i Slobodne Dalmacije iz prvih 15.