E-trgovina u većini tvrtki nedovoljno zastupljena

E-trgovina u većini tvrtki nedovoljno zastupljena

Visok stupanj integracije informacijsko-komunikacijskih tehnologija u poslovanju, porast mobilnog pristupa internetu te pad e-trgovine u tvrtkama neki su od trendova koji su obilježili prvo tromjesečje 2012. godine, pokazalo je istraživanje Državnog zavoda za statistiku.

 

 
Prema podacima iz istraživanja  Državnog zavoda za statistiku provedenog nad 4497 tvrtki iz Poslovnog registra RH, 97 posto tvrtki upotrebljava računala, 95 posto ima pristup internetu od čega ih čak 90 posto upotrebljava širokopojasni fiksni pristup. Također, istraživanje je pokazalo povećanje upotrebe mobilnog pristupa internetu u poduzećima za dva posto te tako trenutačno upotrebljava 44 posto.
 
Većina tvrtki, točnije njih 61 posto ima internetsku stranicu, dok ih 63 posto upotrebljava usluge e-uprave te se služi internetom u administrativne svrhe. Većina tvrtki koristi usluge e-uprave za prikupljanje i povrat ispunjenih obrazaca, prikupljanje podataka te rješavanje administrativnih poslova. Usluge podnošenja ponuda za natječaje u elektroničkom obliku bilježe manji porast sa 14 na 18 posto. 
 
Podaci za prvo tromjesečje 2012. godine pokazuju da je internetska kupnja i prodaja u tvrtkama u blagom padu. Naime, samo 27 posto tvrtki kupuje dobra i usluge putem interneta što je pad od 12 posto u odnosu na isto razdoblje lani, dok je broj tvrtki koji prodaju svoje proizvode putem interneta pao za jedan posto u odnosu na prošlogodišnje razdobolje te sada iznosi 25 posto. 
 
Udio e-trgovine u odnosu na konvencionalnu trgovinu još uvijek je nizak i u većini tvrtki manji je od 10 posto, zaključuju u Državnom zavodu za statistiku.