Dio poslovnih korisnika Zagrebačke banke imao probleme s pristupom internet bankarstvu

Dio poslovnih korisnika Zagrebačke banke imao probleme s pristupom internet bankarstvu

Društvene mreže posljednjih dana pune su pritužbi nezadovoljnih poslovnih korisnika koji su imali problema s pristupom e-bankarstvu.

Pritužbe je izazvala nove verzije SignErgyja na e-Zabu, što je rezultiralo problemima u pristupu. Riječ je o ASSECO-voj aplikaciji koja se koristi prilikom prijave u internet bankarstvo korištenjem Smart Carda ili USB-a. Koristi je više hrvatskih banki među kojima su Zaba, PBZ i RBA- no - barem prema reakcijama na društvenim mrežama kod drugih banaka nije bilo većih problema.

Žalbe su se pojavljivale i u developerskim i sistemaškim grupama, što znači da je među nezadovoljnima bilo i vrlo naprednih korisnika koji jednostavno nisu sami mogli riješiti probleme, Reakcije pokazuju kako se - barem u početku - nije ni moglo dobiti Zabinu službu za korisnike, pa su korisnici bili prepušteni na samostalno (ne)snalaženje. Neki od njih zanimalo je zbog čega je došlo do deployanja nove verzije, a to je rezultiralo i pitanjem zbog čega se preskočilo testiranje. Korisnici su se međusobno upozoravali i jedni drugima pokušali pomoći rješenjima. Zaba je u nekom trenutku poslala upute, no problemi su se nastavili i nakon toga pa je jedan od korisnika primjerice jučer ustanovio da ima probleme jer pristupa s Windowsa 11.

Kako bi priča bila jasnija, Asseco SEE smo upitali smo čemu služi navedeno rješenje, zbog čega svaka banka ima svoju SignErgy aplikaciju, zašto su banke baš ovih dana morale instalirati novu verziju aplikacije, kod kakvog pristupa se ona koristi, koje banke je koriste i postoje li privremeni ili trajni problemi ovisno o pregledniku s kojeg se pristupa e-bankarstvu. Zabu smo upitali koje grupe korisnika koriste SignErgy, ima li svaka banka svoju aplikaciju, tko je odgovoran za trenutne tehničke probleme, koji je njihov uzrok i kad bi mogli biti otklonjeni te jesu li postojale neke okolnost zbog kojih se u produkciju moralo ići prije testiranja.

Ni Asseco ni Zaba nisu odgovorili na svako pojedinačno pitanje, s time da se Asseco opravdao da ne smiju komunicirati koje banke koriste navedeno rješenje, dok Zaba nije obrazložila zbog čega se odlučila na kraći odgovor. (Oba odgovora dobili smo još prije par dana, op.a.)

Assecov odgovor prenosimo u cijelosti:
"SignErgy je aplikacija koja služi koja služi sa sigurnu prijavu u sustave koji zahtijevaju autentikaciju certifikatima. Ona omogućava komunikaciju kriptografskog uređaja dobivenog od banke (Smart Card-a ili USB-a) i internetskog preglednika (Mozilla Firefox, Google Chrome i sl). Na kriptografskim uređajima se nalaze certifikati koji služe za autentikaciju korisnika za pristup digitalnim uslugama poput Internet bankarstva. Da bi korisnik mogao sigurno pristupati željenim uslugama, na računalu mora imati instaliranu aplikaciju koja će omogućiti čitanje certifikata sa Smart Carda ili USB-a. Kao dodatni sigurnosni korak, kod obavljanja određene akcije u sklopu internet bankarstva, korisniku će se u Internet pregledniku otvoriti skočni prozor u kojemu mora odobriti rad aplikacije i pretraživanje certifikata koji se nalaze na kriptografskom uređaju ili računalu. Sama aplikacija prilagođava se specifičnosti infrastrukture svake pojedine banke.

S ciljem unaprjeđenja usluge i razvoja proizvoda u skladu s tržišnim trendovima, ali i sigurnosnim zahtjevima, aplikacija se kontinuirano nadograđuje i razvija te je nužno pravovremeno instalirati nove verzije.

Aplikacija nije prilagođena za korištenje u Internet Exploreru, čije je gašenje izvjesno u nadolazećem razdoblju, te je njen fokus na sve druge preglednike u širokoj uporabi."

Iz Zabe su odgovorili kako "zbog ažuriranja Java tehnologije na računalima pojedinih klijenata, za dio klijenata postoje poteškoće s prijavom na e-zabu za poslovne subjekte. Za sve ostale klijente, e-zaba za poslovne subjekte uredno radi.

Želimo naglasiti da se radi o tehničkim poteškoćama koje nemaju utjecaj na sigurnost podataka i imovinu naših klijenata.

U slučaju poteškoća potrebno je da putem preglednika Google Chrome i Microsoft Edge s poveznice preuzmu i instaliraju novu verziju programske podrške SignErgy. U slučaju da klijenti koriste Secure Browser uređaj, savjetujemo da s poveznice preuzmu i instaliraju sljedeću programsku podršku -  SafeNet Authentication Client 9.0, AsebaFileSecure, SignErgy 3.17.56. Nakon instaliranja nove programske podrške za svaku buduću prijavu potrebno je koristiti preglednike Google Chrome ili Microsoft Edge.

Za sve dodatne informacije, molimo da se klijenti jave e-mailom na adresu ezaba@unicreditgroup.zaba.hr ili pozivom na broj 0800 5678. "

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: