Bandić prije izbora ponovno dijeli novac portalima!

Bandić prije izbora ponovno dijeli novac portalima!

Gradonačelnik Zagreba raspisao je prije nekoliko dana natječaj za dodjelu bespovratnih sredstava Internetskih portala s područja Zagreba.

To je već treći takav natječaj Grada ili gradonačelnika raspisan u zadnjih 10 mjeseci, pri čemu su prethodna dva (rezultati prvog - drugog) kod dijela javnosti doživljeni kao način kupnje medijske šutnje ili medijske podrške - pa ne čudi da je ove godine natječaj raspisan ranije te će se rezultati znati i prije lokalnih izbora. Iako se i tada i sada u natječajima navodilo kako se njima dodjeljuju sredstva male vrijednosti, u prva dva natječaja podijeljeno je 1,47 milijuna kuna, a o kolikom se iznosu ovaj put radi rep.hr će objaviti nakon što dobije odgovor od Grada Zagreba na to i nekoliko drugih pitanja.

Rok za prijavu portala ovaj put je nešto duži i traje 15 dana od dana objave (što sudeći po informaciji s weba teče od 27.3.2013. godine), a portali koji žele dobiti sredstva moraju biti upisani u Upisnik Agencije za elektroničke medije, imati sjedište i uredništvo u Zagrebu, najmanje šest mjeseci kontinuirano izvještavati o gradskim događajima, svaki dan obnavljati programske sadržaje o Zagrebu i ne biti internet verzija tiskanih medija. Pravo na potporu ne mogu dobiti nakladnici koji su u stečaju ili likvidaciji te oni koji već dobivaju sredstva Fonda za poticanje i pluralizam medija ili ona iz proračuna.

Vrsta programskih sadržaja koji mogu dobiti potporu definirana je u samom natječaju, a s obzirom na kontroverzan izbor nekih portala koji su dobili sredstva prošle godine, bit će zanimljivo vidjeti kako će Povjerenstvo koje će odlučiti o podjeli sredstava vrednovati kriterije kao što su kvaliteta, originalnost i inovativnost - tim više što takvi kriteriji prošle godine nisu došli do izražaja.

Koliko se osobe koje su bile zadužene za pripremu obrazaca na natječaj razumiju u portale, može se vidjeti iz pitanja u obrascima koji se trebaju ispuniti radi sudjelovanja na natječaju, a u kojima se traže podaci poput "broja sati ili minuta programskog sadržaja" ili "broj emisija za realizaciju programskog sadržaja" iako se natječaj odnosi isključivo na portale (s obzirom da je jedan od uvjeta upis u Upisnik pružatelja elektroničkih publikacija) kao i činjenica da "nakladnici svoje programske sadržaje moraju prijaviti na propisanim obrascima ispunjenima na pisaćem stroju ili na računalu".