37,6 posto hrvatskih srednjoškolaca na internetu provede više od pet sati

37,6 posto hrvatskih srednjoškolaca na internetu provede više od pet sati

Provodenje previše vremena za Internetom, izloženost štetnim sadržajima i online seksualnom  zlostavljanju, negativnosti su istaknute u rezultatima istraživanja DeShame Hrvatska.

Njega je proveo Centar za sigurniji Internet (CSI) pod vodstvom prof.dr.sc. Lucije Vejmelke uz podršku A1 Hrvatska. U multidisciplinarnom timu istraživaca bili su još Miroslav Rajter, Tomislav Ramljak, Roberta Matković, Vanja Šokić i Jakov Jurinić. Navedeno istraživanje koje je predstavljeno danas u HOG eSport areni u sklopu obilježavanja Dana sigurnijeg Interneta, a provedeno je na 2016 učenika i učenica prvih i trećih razreda srednjih škola, a popunjavalo se u razredima putem Interneta.

Ono otkriva kako je količina vremena koju ispitani srednjoškolci provedu na Internetu. A tamo su gotovo svi - 89 posto ih provede na Internetu najmanje dva sata dnevno, a čak 38 posto provede pet ili više sati svakog dana.

YOUTUBE NAJPOPULARNIJI

Što se društvenih mreža, sličnih servisa i aplikacija za komuniciranje tiče, najpopularniji je YouTube. Njega barem povremeno koristi čak 99,5 posto ispitanih srednjoškolaca, dok ga barem jednom dnevno koristi njih 55,8 posto. Drugo mjesto drži Instagram s 95,2 odnosno 41,3 posto. Više detalja o omiljenosti drugih društvenih mreža može se vidjeti na grafovima o povremenom i dnevnom korištenju, koji pokazuju kako Facebook kod mlađih nije tako popularan kao kod starijih, Pri tome treba imati na umu da se u njegov rezultat pribraja i korištenje Messengera, pa samu mrežu koristi i manje od navedenog, ali zato su tu TikTok, SnapChat i drugi. Zanimljivo je i da preko 40 posto djece na nekoj društvenoj mreži koristi više od jednog profila, što nameće pitanje zbog čega, a iako se odgovor može naslutiti -  to tek treba provjeriti daljnjim istraživanjem.

DIJELE SE SEKSUALNI SADRŽAJI, NEKADA I VRŠNJAKA KOJE POZNAJU

Što se seksualnih sadržaja tiče, gotovo 40 poto ispitanika je primilo takve sadržaje, bilo od poznatih, bilo nepoznatih osoba. Oko 10 posto šalje vlastite seksualne sadržaje drugima, a četiri posto radi to osobama koje ne poznaje. 93,1 posto njih svjedočilo je nekom obliku seksualnog uznemiravanja na Internetu. Najčešće su to korištenja omalovažavajućih izraza, zbijanje seksualnih šala i lajkanje seksualnih šala o nekom drugom, no ima i onih koji više zabrinjavaju poput dijeljenja fotografija ili videa nekoga koga poznaju.

Zabrinjavajuće je i to što iz različitih razloga djeca seksualno uznemiravanje na Internetu u pravilu rješavaju sami jer se zbog primjerice neugodnosti ili straha da bi reakcije bile preburne ne prijavljuju roditeljima ili nastavnicima.

Više detalja o svim gore navedenim informacijama može se naći u prezentaciji istraživanja koja se može preuzeti ovdje u PDF formatu.

PANEL - NAJAVA INFLUENCER AKADEMIJE

Nakon predstavljanja rezultata istraživanja održan je panel na kojem su sudjelovali Ana Veočić i Martina NIkolić iz CSI, osnivač agencije Arch Davorin Šmit te influenceri PVT Mole i Andrea Pacadi. Povod za održavanje panela je projekt Influencer akademije koju pokreću CSI i A1 Hrvatska s ciljem dobivanja odgovornih influencera koji štite dječja prava i promoviraju odgovorno ponašanje.

Možda glavnu poruku na navedenom panelu izrekla je Ana Veočić koja je rekla da bi se online trebali ponašati isto onako kako se ponašamo offline, jer osoba koja se nađe s druge strane ima svoje osjećaje. Martina NIkolić rekla je kako je na odraslima da djeci nudimo aktivnosti u stvarnom životu, kako bi se izbjeglo da ona osjećaj pripradnosti ima samo nekoj zajednici na Internetu.

Pričalo se i o različitim sadržajima koji su dostupni djeci, pa je Davorin Šmit komentirao kako dijete koje ima 7-8 godina ne može znati je li sadržaj koji prati dobar ili loš, te ga roditelj mora pogledati i to reći djetetu, a s njim se složio i PVT Mole.

- - - IZDVOJITE MINUTU I PODRŽITE REP.HR - - -

Ako redovito posjećujete rep.hr, vjerojatno ste svjesni da objavljujemo niz članaka koji sadrže zanimljive i društveno korisne informacije. Nastojimo ukazati na nepravilnosti i prevare, promovirati uspjehe informatičara na natjecanjima, predstaviti nove projekte i inicijative i pružiti niz drugih informacija. Iako portal ima određene marketinško-prodajne aktivnosti, proizvodnja takvog sadržaja košta i - kao i drugim medijima - dodatni izvor prihoda pomogao bi u daljnjem rastu i razvoju. Brojni portali uveli su proteklih mjeseci zaključavanje članaka i pretplatu, a mi smo se odlučili za opciju dobrovoljnih priloga za koje se izdaju računi.

Podržati nas možete već s pet kuna, na što trebate potrošiti manje od minute. Dovoljno je izabrati sličicu s jednim od ponuđenih iznosa, a nakon toga u novom prozoru izabrati način plaćanja. Radi jednostavnosti i brzine plaćanja, podržane su mobilne aplikacije KEKS Pay, Aircash i Settle te kriptovalute. Uplata se realizira putem partnerske tvrtke Neoinfo i sustava mobilepaymentsgateway.com Sustav za plaćanja je trenutnu u testnoj fazi te se ispričavamo ako u početku bude nekih nesavršenosti. Ako uočite nekakav nedostatak ili vas zanima više informacija o sustavu možete nas kontaktirati na info@rep.hr

Izaberite iznos podrške: