Korištenje automatskog algoritma za povećanje prihoda rezultiralo je cijenom knjige "The making of a fly" od 23,70 milijuna dolara"
(Screenshot: Nebulozne cijene nastavile su rast i nakon što su premašile milijun dolara)
Kako je uočio Michael Eisen, automatski algoritam koji cijenu neke knjige određuje na osnovu cijene konkurenta stvorio je zbrku zbog istovremenog korištenja kod dvije web stranice za prodaju knjiga.
Prodavač Profnath podesio je cijenu te knjige na 99,83 posto vrijednosti svog konkurenta Bordeebooka, koji je podesio da cijena iste knjige bude 127,06 posto cijene kod Profnatha.
Svaki put kad bi se cijene povremeno usklađivale, one su rasle jer je algoritam povećavao cijenu za Bordeebook nakon čega bi je i Profnath povisio i stvorio temelj za rast kod konkurenta kod sljedeće usporedbe cijena
U jednom trenutku iznosi su se počeli mjeriti u milijunima dolara, a zaustavili su se tek na 23,69 milijuna (plus dostava 3,99 dolara) 18. travnja kad je Promath uočio besmisao i smanjio cijenu na 106,23 dolara. Cijena kod Bordeebooka tada je automatski pala na 134, 97 dolara, no iz nejasnih razloga u međuvremenu je opet narasla na 976,98 dolara, koliko iznosi danas.
Obzervacija Michaela Elsena definitivno je zanimljiva jer se isti model određivanja cijene vjerojatno primjenjuje na nizu drugih knjiga, a razloge za podešavanje veće cijene nego je ona u konkurenta Elsen objašnjava na dva načina: ili skuplji prodavač vjeruje u svoje pouzdano ime, ili možda navedenu knjigu ni nema na skladištu, već ju je u slučaju narudžbe spreman nabaviti i preprodati, možda čak od svog konkurenta.