Za božićnice se ovih dana doista ne trebaju brinuti pojedini web poduzetnici. To dokazuje primjer stručnjaka za internetski marketing i internetske medije Siniše Gavrilovića, vlasnika tvrtke Trenutak.hr.
Siniša putem svojih tematskih portala mjesečno ostvaruje velik broj posjetitelja tako da zadnjih 9 godina živi od internet prihoda. Web prihode ostvaruje najvećim dijelom generiranjem prometa i oglašavanjem. Tako je i putem domaće affiliate mreže Prosperio.net u kratkom periodu od svega par mjeseci ostvario izvrsnu zaradu od medijske provizije.
Affiliate internet marketing se bazira na Cost Per Action (CPA) modelu naplate. Oglašivači u mreži plaćaju proviziju isključivo po stvarnom učinku - npr. za konkretne kupnje u webshopu ili konkretne registracije u newsletter ili u oglašivačev sustav. Iznos provizije oglašivači određuju sami, sukladno izračunima trajne isplativosti tako da je takav sustav namijenjen primarno dugotrajnom i isplativom oglašavanju od koje onda trajnog benefita imaju sve involvirane strane - oglašivači, mediji, potrošači te sama mreža - zato jer se u ovom sustavu svaka uložena kuna vraća uz zaradu. Oglašivač kroz affiliate mrežu ostvaruje velike uštede jer plaća samo npr. prodaju robe. S druge strane mediji poput onih u vlasništvu tvrtke Trenutak.hr motivirani dobrim provizijama generiraju transakcije oglašivačima i ostvaruju prihode.
Službena primopredaja medijske provizije Prosperio.net u formatu čeka vrijednosti 10.673,04 kn, uručio je direktor tvrtke logIT Internet usluge gospodin Marko Radelić i održala se u uredu tvrtke Trenutak.hr. Ovim povodom g. Gavrilović je istaknuo: "Affiliate marketing na hrvatskom internetu je još praktički u začecima. Prilično mi je neshvatljivo da tvrtke i dalje vuku sramežljive poteze u smjeru CPA oglašavanja kada je to sa njihove strane gledano najisplativiji model oglašavanja koji postoji. Oglašavanjem kroz CPA oglase oglašivač ne gubi niti jednu kunu na uzaludno prikazane oglase a na dobitku su i kvalitetni internet mediji kojima to može biti dodatni izvor prihoda. Prateći statistike, kroz Prosperio.net affiliate model meni zarada kontinuirano i dugoročno raste, dok primjerice na ostalim mrežama s modelom naplate po kliku primjetne su mjesečno velike fluktuacije".
Svoju ocjenu razvoja affiliate internet marketinga u hrvatskoj dao je i direktor tvrtke logIT internet usluge, Marko Radelić.
"Na globalnoj razini internet marketing općenito bilježi značajan rast pa će prije ili kasnije i u Hrvatskoj taj trend biti itekako vidljiv i prisutan. Što se konkretno tiče stanja s oglašivačima affiliate modela, njihov interes se u recesijskim uvjetima iznimno povećao. Zbog samog modela internet marketinga u kojemu oglašivači "plaćaju oglas kada ostvare prodaju", dobivaju zaista više za uloženi novac bez rizika.