Payment provider Stripe namijenjen prihvaćanju brojnih oblika plaćanja konačno je dostupan i u Hrvatskoj.
Informacija je to koja se počela širiti Twitterom, a potvrđuje je i sama stranica tog vrlo uspješnog startupa na kojoj se Hrvatska navodi kao jedna od podržanih država, doduše uz dodatak "preview". Iz Stripea su za rep.hr pojasnili kako preview mode znači da je za hrvatske biznise Stripe u otvorenoj beta verziji i više nije potrebna pozivnica, no Stripe još nije u potpunosti pokrenut u Hrvatskoj. Beta može sadržavati neke bugove, a Stripeov fokus u ovom trenutku je identificirati ih i otkloniti.
Osim Hrvatske, u preview modu je i Indija, koja je u tom modu "zapela" već dvije godine, a prema komentarima na Internetu može se vidjeti kako se primjerice ne može koristiti na Mediumu.
Stripe biznisima svih veličina omogućuje prihvaćanje bankovnih kartica, digitalnih novčanika i drugih oblika plaćanja, a podržava e-Commerce, pretplate, SaaS platforme, marketplaceove i niz drugih modela, a uz dodatni hardver čak i plaćanja uživo. Način integracije također je moguć kroz niz različitih opcija poput API-ja, low-codea ili unaprijed pripremljenih rješenja.
Fiskalizacija još nije riješena
Hrvatska web zajednica pozitivno je dočekala dolazak Stripea, a pokrenuta su i mnoga pitanja, Na WooCommerce Facebooku grupi primjerice postavilo se pitanje fiskalizacije prilikom naplate putem Stripea. Iz Stripea su za rep.hr pojasnili kako trenutno ne podržavaju fiskalizaciju, no kako je to primjer specifičnosti s kojima se susreću tijekom beta razdoblja. U ovom trenutku nisu mogli dati više komentara vezano uz moguće uvođenje fiskalizacije u budućnosti.
Međimorec i Kruhek: Lakše na stranim tržištima, jednostavnija integracija, niz opcija.
Rep.hr je za komentar upitao i Valentina Međimoreca, osnivača tvrtke Vallic specijalizirane za e-Commerce integracije i Ivicu Kruheka, vlasnika tvrtke Marker koja razvija e-Commerce rješenja.
Dolazak Stripea u Hrvatsku Valentino Međimorec za rep.hr komentirao je riječima: "Ušli smo u 21. stoljeće".
Pojasnio je kako je Stripe prije desetak godina pokrenuo revoluciju u načinu na koji developeri i integratori imaju interakciju s sustavima za plaćanje na internetu. Transparentni pristup integraciji čine javna dokumentacija i primjeri implementacije u nekoliko programskih jezika, i znatno su prilagođeniji potrebama developera koji na lokalnom tržištu često dobiju samo vrlo šturi PDF dokument.
Međimorec je dodao kako je Stripe izrazito prijateljska platforma za developere, integratore te već ima integraciju skoro za bilo koji e-commerce sustav koji postoji sada na tržištu. To vlasnicima webshopova omogućuje jednostavno plug & play rješenje za online plaćanje.
Osim toga, istaknuo je kako Stripe ima niz drugih prednosti koje dižu cjelokupno ecommerce iskustvo jednu razinu iznad onoga što nude lokalni provideri - to uključuje subscription management, alat Radar za detekciju prijevara, vrlo pregledan i transparentan dashboard s analitikom, kreiranje no-code landing pageova s naplatom i hrpu drugih opcija.
S njegovim stavom kako će Stripe donijeti kredibilitet webshopovima koji su orijentirani na strana tržišta slaže se i Ivica Kruhek.
"Neki od benefita koje će Stripe donijeti je jednostavnije cross-border trgovanje, jer su se vlasnici biznisa do sada morali odlučivati između hrvatskog i njemačkog payment u takvim situacijama, a ovo je puno jednostavnija opcija. Lakše je pokrenuti, a strancima nudi dovoljnu razinu povjerenja.
Osim tog. Stripe donoci i dodatne modele plaćanja koje naši payment gatewayi tek planiraju uvesti poput Apple Paya i Google Paya." - rekao je Kruhek.