Zagrebačka banka predstavila je danas svoju uslugu e-Račun na drugom danu konferencije SmartCard 2011.
(Foto: Slavenka Došen, Zaba)
Radi se o B2B usluzi integriranoj sa Zaba poslovnim bankarstvom namijenjenoj izdavanju elektronskih računa između tvrtki koje su klijenti Zagrebačke banke.
Korištenje e-Računa zamjena je za korištenje papirnatih računa, a moguće je zahvaljujući novom pravilniku o PDV-u od 29.7.2011. godine kojim su elektronski računi izjednačeni s papirnatima.
Na upit rep.hr-a o tome hoće li Zaba surađivati s tvrkom Računi Damira Sabola ili u njima vidi konkurenciju, Slavenka Došen iz Zabe pojasnila je kako su Sabolovi Računi B2C usluga, dok je njihova usluga B2B usluga. Oni pozdravljaju konkurenciju na tržištu, no na B2C segmentu imaju drugog partnera s kojim planiraju surađivati. Damir Sabol putem Twittera komentirao je kako misli da je to kratkoročna situacija, te kako će svi na tržištu trebati napraviti interkonekciju i surađivati.
Zaba, čiji tržišni udio u Internet bankarstvu prema Došen premašuje 30 posto, provela je istraživanje među 200 tvrtki različite veličine kako bi se vidjelo koliki je interes za elektronske račune. Ispitanici su kao najbitniju značajku za e-Račune naveli povezivanje s postojećim računovostvenim sustavom, Bitnim smatraju i dobivanje obavijesti o isporuci, pretraživanje računa, mogućnost primanja i slanja računa, dok nešto manje važnim smatraju arhiviranje računa i dobivanje obavijesti o odbijanju ili plaćanju računa.
Zabina usluga besplatna je do 30. lipnja 2012. (možda i duže op.a.), a istraživanje je pokazalo kako bi cijena od tri kune po računu mogla biti prihvatljiva tvrtkama, pa se može naslutiti kako bi to mogla biti cijena u budućnosti.
Došen izjavila kako je na Twitteru 100.000 korisnika iz Hrvatske Zanimljivo je kako je navodeći jednu objavu na Twitteru Došen tijekom predavanja rekla kako Twitter (i Linkedin) imaju 100.000 korisnika u Hrvatskoj. Nakon što je ispravljena uz napomenu kako je pravi broj korisnika (prema Drapovoj pretrazi weba) na Twitteru oko 19.000, opravdala se i pozvala na navodno Gfk-ovo istraživanje prema kojem je 100.000 korisnika na Twitteru i isti broj na LinkedInu. |