Hrvatski news portali koji nisu povezani s tiskanim medijima ili TV kućama u pravilu posluju s gubitcima.
Informacija je to koju je objavio Poslovni.hr, a događa se unatoč činjenici da vodeći neovisni portali ostvaruju preko tri milijuna jedinstvenih posjeta prema Gemiusu. Glavni uzrok su situacija na domaćem tržištu i nemogućnost pravovremene naplate oglasa.
"Otprilike polovinu dugova uspijevamo naplatiti u roku od šest mjeseci, trećinu ne uspijemo ni nakon godinu dana, a dobar dio potraživanja nikada nećemo uspjeti naplatiti", izjavio je za poslovni.hr Ante Magzan, direktor tvrtke Adriatic Media koja stoji iza najposjećenijeg neovisnog news portala net.hr. Dodaje kako osim dugačkih rokova naplate uzroke negativnom poslovanju treba tražiti u državnim davanjima na plaće te PDV-u koji se moraju podmirivati bez obzira da li su uspješno naplaćeni ispostavljeni računi, te raznim davanjima za hrvatske šume, vode, turističku zajednicu i HGK. "Srećom, naši američki investitori iz fonda Warburg Pinncus su dovoljno veliki da su im naši dosadašnji gubici bili podnošljivi, oni su dugoročni investitori i vide koliko tu ima prostora za rast. U Hrvatskoj, naime, tek tri ili četiri posto marketinškog budžeta ide na online oglašavanje, u Češkoj ide 15 posto, dok je u Velikoj Britaniji internetsko oglašavanje veće od televizijskog već nekoliko godina", zaključio je Magzan.
Iako točni podaci o poslovanju Index.hr portala u vlasništvu Matije Babića, kao i T-portala koji djeluje u sklopu HT grupacije, nisu javno dostupni poslovni.hr saznaje kako ni njihove redakcije, koje zajedno broje preko 50 zaposlenih, ne posluju pozitivno. Portal Dnevno.hr u vlasništvu poduzetnika Michaela Ljubasa zapošljava službeno samo jednog novinara i posluje s prihodom od svega 6927 kuna.
Unatoč takvoj situaciji, povećavanje marketinškog budžeta za online oglašavanje kod domaćih tvrtki i stalan rast posjetitelja ipak daju nadu da bi se nešto moglo promijeniti u budućnosti.