Nekoliko slučajeva skimminga na bankomatima zabilježeno je posljednjih dana, no svi su otkriveni i otklonjeni, bez posljedica za korisnike kartica, objavila je Hrvatska udruga banaka.
U slučaju skimminga sumnjive kartice se u najkraćem mogućem roku blokiraju, a klijenti dobivaju nove kartice u roku od nekoliko dana. Ukoliko se utvrdi prijevara, banke u potpunosti namiruju oštećenima izgubljenu imovinu i učinjene troškove.
Skimming je tip zlouporabe kartica na bankomatima koji je prisutan u svijetu, ali nažalost i u Hrvatskoj.
Neovisno o izvoru pronalaska pokušaja skimminga, banke poduzimaju sve mjere zaštite i prevencije daljnje zlouporabe kartica te istovremeno pokreću istragu i kontaktiraju sva nadležna državna tijela.
Hrvatska udruga banaka i Odbor za kartično poslovanje u nekoliko su navrata proteklih godina javnost upozoravali na potrebu samozaštite prilikom korištenja bankomata i kartica. Prije svega, to se odnosi na zaštitu PIN broja -osobnog tajnog identifikacijskog broja koji mora ostati poznat isključivo vlasniku kartice. Nadalje, PIN se nikada ne smije nositi zapisan u neposrednoj blizini same kartice, a prilikom korištenja bankomata, jedna od metoda dodatne zaštite je zaklanjanje unosa PIN broja na tipkovnici (rukom, novčanikom i slično). Mogućnost zlouporabe kartice bez PIN-a je zanemariva.
Korisnicima kartica savjetujemo da zapamte svoj PIN, da karticu ne nose zajedno sa zapisanim PIN-om te da je ne ostavljaju bez nadzora trećim osobama (primjerice, kod plaćanja računa u restoranima i drugim sličnim situacijama).
Prevencija zlouporabe kartica i zaštite korisnika važna je kako bi se mogući slučajevi prijevara sveli na minimum.
Zlouporabe kartica u Hrvatskoj manjeg su opsega u odnosu na iskustva ostalih zemalja u svijetu, što uključuje i zemlje EU. Međutim, u slučaju da i dođe do zlouporabe kartice, odnosno, ukoliko klijent primijeti da su se dogodile neovlaštene transakcije, izuzetno je važno da se sumnjiva transakcija odmah prijavi banci ili kartičnoj kući koja je izdala karticu.
Sustav sigurnosti kartičnog poslovanja u cjelini izgrađen je sukladno najnovijim svjetskim trendovima i tehnologijama. Kontinuirano se radi na unapređenju tog sustava i u taj segment se ulažu znatni napori i sredstva.
Stručnjaci iz svih banaka, kartičnih kuća i HUB-a u suradnji s MUP-om neprestano rade na koordiniranju sustava zaštite klijenata banaka, bankomata i ostale tehnologije te provode edukaciju korisnika kartica i prodajnih mjesta o pravilnom korištenju kartica i rizicima povezanim s korištenjem kartica.