Iznosi koje hrvatski webmasteri zarađuju od Google AdSense programa u pravilu je simbolična, no postoji skupina vlasnika web stranica koji zarađuju zadovoljavajuće iznose.
U navedenoj priči nisu toliko zanimljivi mainstream portali koji u Hrvatskoj AdSenseom i sličnim programima navodno mjesečno zarađuju četvero i peteroznamenkaste iznose u kunama, s obzirom da oni u pravilu više zarađuju putem drugih oblika oglašavanja, već su tema ovog članka web projekti pojedinaca kojima AdSense predstavlja glavni oblik zarade.
Razgovarali smo s trojicom webmastera koji se iznosima koji zarađuju izdižu od prosjeka. Iako tvrde kako je moguće profitirati i samo jednim siteom, sva trojica imaju mrežu siteova.
Važni niša i SEO
Njihove izjave pokazuju kako je najvažnije postaviti dobar sadržaj koji se ne mora redovito obnavljati na Internetu i privući posjetitelje dobrom optimizacijom za tražilice.
"Tu puno igra ulogu i odabir dobre niše. Mislim da je najbolje držati se jedne niše i graditi mrežu siteova oko te niše jer se tada najbolje upoznato tržište, dok ako radimo site skroz druge niše na neki način krećemo ispočetka i prethodno znanje ne možemo iskoristiti", misli najuspješniji od navedene trojice koji mjesečno zarađuje oko 20 tisuća kuna, pri čemu 60 posto tog iznosa azarađuje od AdSensea, a ostatak od sličnih PPC programa.
I bez da je čuo odgovor svog kolege, drugi koji zarađuje nešto manje od 3000 kuna mjesečno također misli kako su ključni kombinacija niše i SEO-a. On ističe kako su najbolje niše za koje je lako pronaći sadržaj na netu i za koje postoji interes oglašivača. Više od polovice mjesečnog iznosa on zarađuje jednim siteom, dok ostalima nadopunjava taj iznos.
"Vrhunski sadržaj pogrešne niše neće donijeti zaradu" tvrdi on i kaže kako će i manje dobar sadržaj donijeti zaradu u dobroj niši ako je dobro odrađen SEO. Dodatna karakteristika njihovih web stranica je manjak potrebe svakodnevnog upunjavanja sadržaja jer to odnosi puno vremena i novaca.
Treći webmaster koji zarađuje preko 7000 kuna svakog mjeseca bavi se gaming industrijom i stranicama koje produciraju sadržaj u obliku vijesti, a za uspjeh smatra da je presudno biti u vrhu rezultata pretraživanja na Googleu za što više pojmova.
Zarada uglavnom od hrvatskog tržišta
Zanimljivo je da sva trojica zarađuju uglavnom ili u potpunosti na hrvatskom tržištu. Na pitanje o tome je li lakše sada ili prije nekoliko godina nisu složni, no slažu se kako je konkurencija sada veća.
Iako se navedene zarade čine dobrima bez potrebe za prevelikim održavanjem, krivo je navedeni posao predstavljati kao jednostavan, s obzirom da netko treba izraditi navedene stranice, a potreban je i dugotrajan rad kako bi se izgradila dobra pozicija na tražilicama.