Infobip, hrvatska softverska tvrtka osnovana u istarskom Vodnjanu 2006. godine, prikupila je 200 milijuna dolara od otvorenog investicijskog fonda One Equity Partners.
Kako navodi Reuters, navedena investicija vrijednost Infobipa postavlja na iznos veći od milijardu dolara i predstavlja prvi vanjski krug financiranja. Startupi koji postignu vrijednost veću od milijardu dolara u poslovnom svijetu se nazivaju unicorns, odnosno jednorozi. Za usporedbu, navedena vrijednost predstavlja nešto manje od polovice vrijednost Hrvatskog Telekoma prema trenutnoj tržišnoj kapitalizaciji. (13,48 mlrd kuna op.a.)
Navedena investicija je ujedno i najveće europsko softversko ulaganje serije A financiranja u posljednjih nekoliko godina. Infobipu će pomoći u širenju u SAD-u, što uključuje i potencijalne akvizicije.
Infobipova djelatnost vezana je uz SMS poruke i aplikacije za komunikaciju poput WhatsAppa, a klijenti su mu brojne tvrtke među kojima i Uber, Costco i Unilever koje dosežu do sedam milijardi mobilnih uređana u više od 190 država svijeta.
Infobip je trenutno profitabilan. Prošle godine je imao 710 milijuna dolara prihoda, što predstavlja rast od 38 posto u odnosu na 2018. godinu. Fokus Infobipa u sljedećem razdoblju bit će širejne poslovanja, a u planu je i IPO koji bi se trebao provesti u SAD-u.
"Dijelimo viziju kojom ćemo dodatno potaknuti Infobipov rast uoči IPO-a, kako na globalnoj razini, tako i na sjeverno-američkom tržištu provedbom niza identificiranih strateških akvizicija“, poručio je u priopćenju Infobipa Chip Schorr, stariji izvršni direktor u fondu One Equity Partners ili kraće OEP-u.
OEP ima dugu i uspješnu povijest ostvarivanja partnerstava s osnivačima i dioničarima tvrtki najviše kvalitete, najbrže rastućim globalnim telekomima te softverskim tvrtkama. Upravo kroz takva partnerstva je OEP uspješno primjenjivao svoje iskustvo i ekspertizu putem omogućavanja transformacijskih akvizicija i daljnjih ulaganja u organski rast, što kompanijama značajno dodatno proširuje tehnološke mogućnosti, geografski doseg i tržišni udio.
„Uvjereni smo da konverzacijska korisnička sučelja transformiraju način naše interakcije s digitalnim uslugama i ona će zauvijek promijeniti načine naše interakcije sa svijetom koji nas okružuje. Idemo prema novoj eri koju nazivamo 'interakcija 4.0.' u kojoj surfanje internetskim stranicama ili skidanje mobilnih aplikacija zamjenjujemo konverzacijskom interakcijom kao temeljem komunikacije. Infobip planira biti predvodnik ove ere, a investicija OEP-a pomoći će nam u dostizanju tog cilja.“ - rekao je Silvio Kutić, izvršni direktor Infobipa.