Financijska agencija najavila je pokretanje registra u kojem se će se IBAN broj osobe koja to želi vezati uz njezin broj mobitela.
Smisao takvog povezivanja je omogućivanje lakših transakcija putem mobilnih aplikacija, pri čemu su neke mobilne aplikacije u Hrvatskoj već u svojim mobilnim aplikacijama povezale broj mobitela i IBAN i bez Fininog registra. Prvi je to napravio Keks Pay Erste banke, a njegov primjer slijedili su Settle i mobilna bankarstva Zagrebačke banke i RBA. U slučaje primjerice Keksa, osim broja mobitela i IBAN-a za plaćanja se koristi se i broj kartice koji je potreban prilikom plaćanja, dok se prilikom primanja uplate koristi IBAN.
Uslugu unošenja podataka u Finin registar obavljat će banke na traženje klijenta, te će se potom uz provjeru podataka pojedinačni broj mobitela moći vezati uz jedan IBAN. S obzirom da banke za sada još nisu dobile detaljnije informacije od Fine, nije poznato kada će točno registar početi funkcionirati.
Odabirom usluge korištenja Registra posrednih identifikatora računa (RPIR), banka će u centralnom registru Fine evidentirati koji IBAN je vezan uz određeni broj mobitela. Banka sudionik RPIR-a moći će u svako doba, u samo nekoliko sekundi, može od RPIR-a dobiti podatak koji IBAN je vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome koja je banka registrirala podatak u RPIR-u i je li vlasnik IBAN-a njezin klijent.
Zanimljivo je kako Fina navodi da će podaci u registru biti dostupni isključivo bankama sudionicima RPIR-a, pa nije jasno hoće li im pristup imati i Fintech startupi koji također mogu biti autori aplikacija. Sudionici RPIR-a odgovaraju za točnost i ažurnost podataka u registru. Trenutno registar omogućuje da se uz određeni IBAN mogu vezati sljedeći podaci: broj mobitela, e-mail adresa ili osobni identifikacijski broj građana (OIB).
U početku, Finin registar će se koristiti samo na području Republike Hrvatske, a kasnije će se osigurati razmjena podataka sa sličnim registrima u EU, čime će biti omogućena plaćanja na broj mobitela odabranog kontakta diljem EU.