Portal Digitalna Dalmacija i pet startupa predstavljeni su u srijedu na splitskom FESB-u u organizaciji GrowIT projekta.
Riječ je o jednom od projekata koje je pokrenula ICT županija kako bi okrupnjavala i poticala IT startup scenu u Splitu i županiji.
Pokretanje portala Digitalna Dalmacija krajem ožujka najavljeno je na rep.hr-u, a u FESB-ovom PICS-u predstavio ga je voditelj projekta ICT županija Damir Brčić kazavši kako je inicijalna ideja bila startup zajednicu predstaviti široj javnosti kako bi sve institucije i financijeri, odnosno svi koji mogu, pomogli izgradnji te priče. Također, misija je povezati startupe i potaknuti njihovu međusobnu suradnju te objediniti sve vijesti koje su od interesa startupima, primjerice o natječajima za poticaje, odnosno kako bi sve bilo koncentrirano na jednom mjestu.
"Mi u projektu ICT županija, kojeg je dio Digitalna Dalmacija, odlučili smo vertikalno podržati startupe u našoj županiji. Već drugu godinu u suradnji s Lean Startup Croatia, radimo osmotjednu StartIT akademiju. Od 15 timova, sedam ih je osnovalo tvrtke i dobilo prostor u SPINIT centru. Sljedeći projekt je GrowIT s proračunom od skoro milijun kuna za pomoć startupima u dvije kategorije - mladi startupi i startupi do pet godina starosti" - pojasnio je Brčić i dodao kako su u sklopu GrowIT projekta organizirane i vrijedne edukacije.
Najdinamičniji dio događaja bilo je premijerno predstavljanje električnog bicikla "Guide-B" koji je početkom travnja predstavljen i na rep.hr-u. Njegov izumitelja i poduzetnik iz Runovića Mario Ljubičić i njegov startup Ljubičić Technology njime su već dva puta osvojili Grand-prix na međunarodnom sajmu inovacija Arka u Zagrebu.
"Sve je počelo pokušajem razvijanja svog vlastitog električnog automobila u dvorištu svoje kuće u Imotskom 2017. godine, gotovo bez alata, a završilo električnim biciklom koji je ujedno i turistički vodič. Prošle godine smo razvili naš treći, najnoviji finalni model "Guide-B" bicikla koji se savršeno uklapa u sve terene svojim izgledom, performansama i udobnošću. Imamo nekoliko modela tog bicikla, a cijena se kreće od 2.400 do 3.000 eura. Sve se radi u Runovićima i našem razvojnom centru u Imotskom, kao i u obradnom centru u Posušju. U našu proizvodnju investirala je jedna švicarska i jedna talijanska tvrtka. Bicikl postiže brzinu od 25 km/h što se zakonsko ograničenje i može se voziti od 60 do 160 km što zavisi od terena, ima svestranu aplikaciju o rutama, lokacijama i domaćoj autohtonoj ponudi Imotskog na nekoliko jezika" - istaknuo je 23-godišnji Ljubičić, inače student u Dubrovniku, dodajući da je u bicikl ugrađen i alarmni sustav koji će u slučaju krađe, raditi do 20 dana.
Ljubičić Technology je izašao na tržište u ožujku ove godine, već ima preko 100 narudžbi i danas na tri lokacije zapošljava do 12 ljudi, ovisno o potrebi, dok vlasnik i direktor Ljubičić ima, kako kaže, najmanju plaću od svih.
U sklopu umrežavanja članova platforme digitalnadalmacija.hr predstavljena su još četiri hrvatska startupa. O svojim projektima iz IT sektora govorili su Petar Starčević iz Clastra, Mario Mrkša iz grabAhome-a, Ivan Voras iz Equinox Visiona i Zlatko Kovačić iz DotYourSpot.
Zlatko Kovačić, direktor tvrtke DotYourSpot koji razvijaju nova digitalna rješenja za svoje korisnike, ugostitelje kazao je kako im je cilj napraviti sustav koji će rješavati sve probleme rezervacija u ugostiteljskim objektima i njihovih menadžment sustava. Putem aplikacije konobar može imati podatke o tome na što ste alergični i što vam ponuditi.
"Bavimo se s QR cjenicima koje koristi preko 70 ugostiteljskih objekata. Kod rezervacija razvili smo opciju "emergency" da u slučaju nevremena aplikacija raspoređuje stolove unutar objekta, a neke rezervacije otkazuje. Mobilna aplikacija omogućuje pregled svih restorana, noćnih klubova i događanja za kupnju karata u Hrvatskoj. Tu uslugu trudimo se proširiti na cijelu Europu, pa i dalje" - kazao je Kovačić. Dodao je kako je cijela ova uspješna priča započela u stanu njegovih bake i djeda, potom je stigao poticaj ICT županije i danas imaju poslovni prostor.
Petar Starčević iz startupa Clastr, aplikacije namijenjene gamerima koji nemaju dovoljno dobar hardware. Oni im pružaju podršku direktno "pear-to-pear" vezom i vlasnici gaming računala bivaju plaćeni za svoj najam.
"Ljudi ne znaju da 80 posto gamera nemaju pristup najnovijim igrama zbog toga što im hardware nije dovoljno dobar. Mi ih spajamo na eksterni server koji im pruža tu mogućnost. Ono što je naša prednost u odnosu na konkurenciju je što mi smanjujemo udaljenost između servera koje je gaming računalo i korisnika te na taj način stvaramo bolje korisničko iskustvo" - kazao je Starčević i dodao kako su njihovi korisnici uglavnom "casual" gameri.
Dvadesetpetogodišnji Mario Mrkša osnivač i direktor tvrtke grabAhome, tvrtke s osam zaposlenika, radi na online platformi za rezervaciju smještaja u Hrvatskoj i to za smještaj duži od 30 dana za one koji odlaze na studije ili zbog posla u druge sredine.
"Problem sadašnjih agencija i online platformi je što su cijene takvog najma visoke, a iznajmljivači needucirani. Naša platforma je tu rješenje, sve je online, a najmodavcima nudimo da provjeravamo smještaj putem naših agenata ili kroz profesionalne fotografije ili video ture. Nudimo i online potpisivanje ugovora preko platforme, garanciju da je smještaj onakav kakav je oglašen" - pojasnio je Mrkša dodajući kako su njihovi najperspektivniji klijenti studenti i digitalni nomadi koji rade online od bilo kuda u svijetu.
Ivan Voras iz Equinox Visiona radi na platformi interaktivnog gamificiranog sadržaja u proširenoj stvarnosti.
"Radi se o stavljanju virtualnih 3D sadržaja na fizičke lokacije, u poslovne svrhe. Za početak smo se orijentirali na hotele, turističke agencije i kreativne marketinške agencije iako se može primijeniti na razne druge industrije. Stvar kod nas funkcionira tako da oni koji su zainteresirani na platformu stavljaju sadržaje, a mi radimo tehničke detalje. Platforma je globalna i ideja je da svatko tko ima ideje i mogućnosti može kreirati sadržaj proširene stvarnosti bez da se bavi tehničkim detaljima koje rješavamo mi. To mogu biti i razni shopovi" - kazao je Voras dodajući da mlade generacije već zahtijevaju takvu proširenu stvarnost.
Cijeli događaj prenošen je i putem YouTubea na kojem se može i pogledati.